Gå til innhold

"Ingen lydutenhet er installert" hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp installert W7 på maskinen min og sliter med å få lyd. Eneste meldingen jeg får er "Ingen lydutenhet er installert".

Jeg tipper på at jeg mangler lyddriver. Siden Pcen er kjøpt fra Elkjøp og litt gammel, var det litt vanskelig å finne en driver. Jeg gikk inn på produsentens hjemmeside, skrev inn serial number og eneste jeg fant var drivere for Windows XP. Maskinen ble kjøpt med Windows XP.

 

Er det noen måter å få lyd på? En måte å finne en driver? Er sånn integrert lydkort på hovedkortet. Bruker Fujitsu Siemens.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har nettopp installert W7 på maskinen min og sliter med å få lyd. Eneste meldingen jeg får er "Ingen lydutenhet er installert".

Jeg tipper på at jeg mangler lyddriver. Siden Pcen er kjøpt fra Elkjøp og litt gammel, var det litt vanskelig å finne en driver. Jeg gikk inn på produsentens hjemmeside, skrev inn serial number og eneste jeg fant var drivere for Windows XP. Maskinen ble kjøpt med Windows XP.

 

Er det noen måter å få lyd på? En måte å finne en driver? Er sånn integrert lydkort på hovedkortet. Bruker Fujitsu Siemens.

 

 

Hei (:

Jeg har hatt akuratt det samme problemet som deg i en dag nå; Det er et kryss der høytalerikonet er, og hvis jeg holder pilen over høytalerikonet står det "ingen lydutdataenhet er installert" og hvis jeg trykker på høytalerikonet, kommer det opp en boks der det står "oppdager problemer" og etter en liten stund står det:

 

Feilsøkingen kunne ikke identifisere problemet

 

Du kan prøve å utforske andre alternativer som kan være nyttige.

-> Utforsk tileggsalternativer

-> Lukk feilsøkingprogrammet

 

Hvis jeg trykker på "utforsk tileggsalternativer" kommer det opp mange ting jeg kan trykke på, og jeg har prøvd alle, men ingen fungerer. Det står bare "ingen lydenhet er installert"

Jeg har også prøvd systemgjennoppretting, men det fungerte heller ikke, og å oppdatere lyddriverene, og det fungerte ikke.

Hvis jeg trykker på Start og søker på enhetsbehandlig og trykker på lyd, står det bare bluetooth lyd, og hvis jeg trykker på den, står det igjen "ingen lydenhet er installert"

 

Jeg føler at jeg har prøvd alt som går an å prøve, men INGENTING funker, noe som er veldig frustrerende!

Og at jeg ikke har noe lydutenhetet, kan ikke stemme, fordi jeg har hatt lyd helt til i går. Og dataen min er bare ca. et halvt år gammel. Dataen min er en samsung NP-Q320H

Jeg vil helst ikke bruke penger på nytt lydkort, for jeg tror egentlig ikke at det kan være noe galt med det.

 

Jeg lurer på om du har klart å fikse det, og i såfall hvordan? (:

 

Hvis ikke, værsåsnill, en eller annen, hjelp meg ): <3

Endret av HelloKitty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...