aUrrang Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Heisann, sitter med et merkelig problem her som jeg kunne trengt litt hjelp med. Når jeg skrur på pcen begynner viftene å spinne, men istedenfor at det kommer bilde på skjermen og mus og tastatur begynner å lyse osv hører jeg 16 kjappe tikk fra ett eller annet komponent i pcen og deretter står bare viftene og spinner, ingenting skjer. Det første jeg tenkte var at min billige 550W PSU ikke ga nok strøm til komponentene (forholdsvis nytt skjermkort), men i og med at det virket før + jeg har testet med det gamle skjermkortet tror jeg egentlig ikke det er her problemet ligger. Andre ting jeg tenkte var at harddisken var ødelagt, har hatt problemer med den før. Så kom jeg på at jeg ikke får noe opp på skjermen. Hadde det vært hdd som var problemet hadde jeg vel fremdeles kunne gått inn i bios etc? Har prøvd å ta ut en og en ram brikke etc, skifte tilbake til det gamle skjermkortet og prøvd med en annen harddisk. På sistnevnte merket jeg noe rart. Når jeg skifter til en gammel 250gb hdd kommer det bare ett tikk, istedenfor 16. Noen som vet hva som kan være problemet her? evt noe annet jeg kan feilsøke? Har dessverre ikke mulighet til å prøve med andre ram-brikker, CPU, PSU eller hovedkort. Speccs: Hovedkort: MSI P35 Neo Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X CPU: Intel Core2Quad Q6600 Ram: 1x2GB + 1x1GB (begge brikkene er DDR2 PC6400) PSU: 550W HDD: 500gb seagate Ingen dvd leser/brenner montert. Endret 28. august 2010 av aUrrang Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 bumb, ingen forslag? :/ Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 hmm det same problemet med meg da jeg ødila nålene til CPU jeg prøve og slå den på men ingenting kom op på skjermen, har du tat på nålene når du satte inn CPU? Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Prosessoren har ikke vært ute av sokkelen siden jeg skiftet kjølepasta, og den har virket fint etter det. Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Tastatur og mus starter etter at BIOS har fått lastet inn det nødvendige den trenger for å starte opp PCen videre. En beep er normalt sånn sett, og indikerer at ting starter/laster for så å vise deg velkomskjermen. Så det er rart at det ikke kommer noe opp da. Etter egen erfaring ville jeg ha satset på hovedkortet som begynner å bli gåen. Alternativt kan du finne ut om det er lange eller kjappe tikk/beeps som kommer og kryssjekke det med http://kb.iu.edu/data/afzy.html Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Tenkte på hovedkortet selv. Kan få et p45 kort av en kompis for 300-400 kroner, så vurderer å fornye. P35 er ikke noe fantastisk kort uansett.. Endret 30. august 2010 av aUrrang Lenke til kommentar
compus Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Har du forsøkt å resette BIOS? Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Har du forsøkt å resette BIOS? Jepp Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) utrolig kjip update.. Har nå skiftet ut HDD, PSU, HK og kjøpt 4gb ekstra ram, men problemet er her fremdeles.. Regner med at det nå kun er CPU som står for problemet, eller er det noe jeg kan ha oversett? o.O Endret 6. september 2010 av aUrrang Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Regner med at det nå kun er CPU som står for problemet, eller er det noe jeg kan ha oversett? o.O Du har sjekket med et annet tastatur? "Stuck key" Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Regner med at det nå kun er CPU som står for problemet, eller er det noe jeg kan ha oversett? o.O Du har sjekket med et annet tastatur? "Stuck key" Har prøvd uten tastatur hvis det hjelper. Virket ikke da heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå