Kimelimm Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Heisann! Jeg lurer på noe. Jeg går 2vgs, så burde kanskje begynne å tenke litt. Jeg har alltid hatt lyst til å bli spilldesigner, om det så er 3D, leveldesign osv. Jeg har minimalt lyst til å jobbe utenlands, er det noen som vet hva som er av dette i Norge? Eneste jeg vet om er Funcom, og om ikke de trenger folk, MÅ man da jobbe utenlands ? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Vi har jo noen svenste spillutviklere, samt en del mindre kjente norske. Aner ikke om noen trenger folk, men det skader vel ikke å spørre? Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Det er flere spillselskaper i Norge, men svært få av de lager typiske triple a-games. Det krever veldig mye jobb fra deg for å bli spilldesigner. Ingen blir ansatt uten tidligere erfaring, noe du kun kan få gjennom andre relaterte jobber eller mod/indie-arbeid. Uansett hva du skal gjøre så anbefaler jeg deg å finne en editor som UDK, G.E.C.K/CS eller Source til å lage levels. Hvis du ønsker å fokusere på spilldesign alene burde du vurdere å ta opp et programmeringsspråk så du kan utvikle egne konsepter og melde deg på div. workshops og konkurranser. Her kan du se et eksempel på et spilldesign-portfolio (noe du må ha). Det eksempelet har litt for lite innhold, her kan du se et annet. Ellers er det blitt veldig enkelt å starte opp for deg selv. Kjenner du et par som kan programmering og 2d/3d art så er det ikke mye som skal til for å publisere et spill på appstore eller lignende. Uansett hva du måtte velge så burde du starte å lære allerede nå. Du burde forresten regne med at du må til utlandet før eller siden dersom du velger denne bransjen. Endret 29. august 2010 av cs_ Lenke til kommentar
zerqs Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er jo en mulighet å bruke disse spilldesign egenskapene til forskning etc vet Institut for energiteknikk har en del 3d designers sittende å designe diverse Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hvorfor vil du ikke dra utlands? Du får utrolig mange nye erfaringer og mer inspirasjon ved så både studere i utlandet og være på spillmesser i utlandet enn å holde deg til de småfisete tingene vi har her hjemme i Norge. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Om han flytter hjemmefra, hvem skal vaske klærne hans da? Endret 4. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ikke i jordbærsesongen. 1 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er flere spillselskaper i Norge, men svært få av de lager typiske triple a-games. Det krever veldig mye jobb fra deg for å bli spilldesigner. Ingen blir ansatt uten tidligere erfaring, noe du kun kan få gjennom andre relaterte jobber eller mod/indie-arbeid. Uansett hva du skal gjøre så anbefaler jeg deg å finne en editor som UDK, G.E.C.K/CS eller Source til å lage levels. Hvis du ønsker å fokusere på spilldesign alene burde du vurdere å ta opp et programmeringsspråk så du kan utvikle egne konsepter og melde deg på div. workshops og konkurranser. Her kan du se et eksempel på et spilldesign-portfolio (noe du må ha). Det eksempelet har litt for lite innhold, her kan du se et annet. Ellers er det blitt veldig enkelt å starte opp for deg selv. Kjenner du et par som kan programmering og 2d/3d art så er det ikke mye som skal til for å publisere et spill på appstore eller lignende. Uansett hva du måtte velge så burde du starte å lære allerede nå. Du burde forresten regne med at du må til utlandet før eller siden dersom du velger denne bransjen. Takk for tips. Har selv et ønske om å bli spilldesigner og går nå studiespesialiserende med realfag. Tenkte meg inn på datateknikk ved NTNU etterpå, med deres spillstudium. Noen som har erfaringer med det? Tenkte å studere videre i utlandet etterpå, ved et universitet som er spesialisert, om jeg ikke har ombestemt meg da og fått en vanlig ingeniørjobb her hjemme =P Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå