Gå til innhold

Trekke nettverkskabel hjemme, hva trengs?

Anbefalte innlegg

Jeg har frem til nå kjørt filserveren via trådløst, noe som resulterer i hakking under filmer osv da hastigheten har en tendens til å falle brått midt i filmen.

Filserveren bråker som ett udyr, så å flytte den er uaktuelt, så da blir løsningen å trekke kabel ut til rommet hvor den står.

Pga utformingen av rommen den skal gjennom må den trekkes langs taket og gjennom to vegger, så da lurer jeg på hva som trengs og hvor jeg får kjøpt det billigst mulig.

Må jo ha kabel, men hvilken?

Kontakter i endene, hvilke og hvordan festes de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Borr et hull som er stort nok til at kabelen kommer gjennom(ca 4mm vis du bare skal ha 1 kabel) så stapper du bare kabelen gjennom. Skulle den sette seg fast så finner du noe langt tynt som går gjennom hullet, så teiper du kabelen fast og drar den gjennom :)

Lenke til kommentar

Som Pirja seier, er det berre å tre den gjennom. 4 mm vil eg tru blir veldig trangt, men det er bedre å begynne med eit lite og så lage større etterpå ;) Eit lite tips, om du skal gjennom tjukke vegger og treng noko å tre med, er faktisk borret eit veldig greit verktøy som eg sjøl har brukt mange ganger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...