Theo343 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Jeg ville helt klart foretrukket Elkjøp dersom jeg kunne brukt Collect@Store på varen. Jeg har ikke stor nok bil (en plasma skal jo ikke ligge under lagring og transport) og det er jo usikkert hvordan PS vil levere varen. Det samme med komplett, har ikke mulighet til å hente på deres hentelager, samt at å få en 50" levert over disken inne på jernia ikke fungerer helt godt. Endret 29. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Husk at det rådes til å kalibrere skjermen når den er i hus. Er faktisk mye å hente her... De nøyaktige kalibreringstallene får dere ved å søke på AV Forumet. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) PS frakt: Normalt kan du velge mellom Tollpost Pallelast, kr: 1495,- Tollpost Stykkgods, kr: 158,- Men i og med det er gratis frakt i helga, vet jeg ikke hvordan de gjør det. Elkjøp frakt: Nevnte collect@store fordi til postkontoret koster 595,- og levering på døra 695,- Må sjekke om pakken går inn i madammens Grand Cherokee. Hvis det er sånn at en plasma ikke skal ligge, vil jeg ikke ha den til postkontoret, siden vi har post@butikk. Bunnpris-personellet er so-so, og det er lagringsplassen deres også. Endret 29. august 2010 av tommyb Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Collect@store er ikke mulig på tver over 40"/42" om jeg ikke er heeelt på bærtur. Og det er aldri mulig på internettilbudene, uansett produkttype. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Står ikke "internettpris" på den nå, prisen er bare satt ned. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductDetail-ProductByRef?ProductRef=PS50C7705XXE%40store-elkjop&CatalogCategoryID= Den er neppe kommet ut til mange butikker ennå, vi har den i alle fall ikke her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) 695,- på pall til døra 16-21 er helt greit fremfor 1495,- fra PS. Men alastor, siden dette tilbudet er en internettpris. Må jeg forholde meg til elkjøp som en nettbutikk på post-sale eller kan jeg dra innom lokalene på eks. lørenskog? Endret 29. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Prisen på frakten er en ting, sammenlagtprisen noe annet. 12299+0 kr/frakt fra PSData mot 13590/13690 kr fra Elkjøp. 13 hundrelapper har noe å si for meg. Heller likevel mot å bestille på Elkjøp i tilfelle reparasjoner etc. Endret 29. august 2010 av tommyb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Og det er ingen sikkerhet rundt hvordan den blir fraktet og levert fra PS med 0kr frakt. Og hva gjør jeg om noe er galt med den? Kommer de å henter den? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Husk at det rådes til å kalibrere skjermen når den er i hus. Er faktisk mye å hente her... De nøyaktige kalibreringstallene får dere ved å søke på AV Forumet. Å kopiere noen andres innstillinger har ingenting med kalibrering å gjøre. Optimalt sett skal en skjerm kalibreres med en probe og testbilder, og av en person med god erfaring. Å kopiere andres innstillinger er egentlig lotteri. Rommet TVen står i, produksjonsavvik, firmware osv gjør sitt til at innstillingene som gir det optimale bildet for én, ikke trenger å gjøre det for an annen. Hvis en er heldig kan en annens innstillinger gi et noe bedre resultat enn fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Om et produkt kjøpt på internett går i stykker er det vanlig at verkstedet enten kommer og henter den, eller at du selv sender den pr post til verkstedet (mest vanlig hos de billigste butikkene). Aftersales på elkjøp = dra til nærmeste butikk. Evt ring kundesenteret så kommer transportbyrå hjem til deg og henter tven. Enda bedre, kjøper man nordisk samsung får man tilgang til samsung prestige service http://www.samsung.com/no/support/prestige/prestigeService.do?page=PRESTIGE.SERVICE EDIT: Jeg forsvinner ut nå, så ikke forvent fler svar fra meg på en del timer. Endret 29. august 2010 av Alastor Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Gjør Elkjøp? Da en jeg jobber med skulle ha firmwaren oppgradert, måtte han kjøre Panasonic'en til Elkjøps lokale samarbeidspartner selv. Ser ut som du selv må ordne med frakt tilbake til PS. Endret 29. august 2010 av tommyb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Alastor: Takk for suverene svar Er det noe veggfeste du vil anbefale når jeg først handler fra Elkjøp? Endret 29. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Firmwareoppgradering er da ikke nødvendigvis en reklamasjonssak. Kan også hende han snakket med sin lokale elkjøpbutikk og at de ikke kjente til tjenesten. Er også mulig at dette med henteservice gjelder i større byer osv. Litt usikker . Uansett går vi langt off topic nå. Spør meg heller på PM om konkrete servicesaker.... Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 @Alastor Lurer litt på hvordan man handler på nett og henter varen på Elkjøp. Kan man bestille varen på nettet, møte opp i kassen på butikken, og bare betale for varen der ? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Skulle ønske jeg kunne bruke veggfeste der jeg skal ha den Har foreløpig tenkt å sette den på en huge-ass peishylle. Vi bruker ikke peisen men den er dekorativ. Firmwareoppgradering er da ikke nødvendigvis en reklamasjonssak. Neida, men i hans tilfelle var det. Blå streker på bildet, etc. Uansett, det er jo flott at 3D-TV'en [ontopic keyword] er blitt tre tusen billigere på Elkjøp. Tror ikke du kan få så mye bedre 3D-TV enn PS50C7705 for denne prisen. Endret 29. august 2010 av tommyb Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 På side 6 om Sony TV'en skriver dere "I likhet med de andre LCD-TV-ene i denne testen er den belyst av LED-teknologien langs kantene." LG skjermen har såvidt jeg har fått med meg ekte LED bakbelysning med et greit antall lokale soner som dimmes uavhengig. Alastor kan sikkert korrigere meg om jeg tar feil her. Greit eksempel på forskjellene mellom edge-led med dimming og ekte lokal dimming på 47LX9500 skjermen (godt stykke ned) her: http://www.cnet.com.au/lg-infinia-47lx9500-339303022.htm Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 LX950N har bak-led ja, med lokal dimming. @Alastor Lurer litt på hvordan man handler på nett og henter varen på Elkjøp. Kan man bestille varen på nettet, møte opp i kassen på butikken, og bare betale for varen der ? På tven som vi snakker om nå kan man ikke dette nei. Der kjøpes og betales varen på nett, og så kan man velge mellom levering på postkontor og levering på døren. På mindre varer, og varer som ikke er til "internettpris" eller helgetilbud og slikt, så kan man bestille på nett og hente og betale i butikk om butikken har varen på lager. Dette står forøvrig på elkjop.no.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Kort tid igjen. Skal man hive seg på tro eller vente og se hva som kommer utover høsten. EDIT: ...verdt å nevne er det for øvrig også at TVen dessverre har noe ghosting, dvs. at bildet blir liggende i phosphoren en stund... Her skiller denne saken seg klart fra Pioneer, som jeg har sett svært lite av denne type problemer ved. Nå så jeg for øvrig akuratt det samme på VT20, altså litt ghosting, og jeg vil i understreke at dette i praksis har lite å si, og heller ikke noe som tyder på at apparatet får lettere innbrenning. Verdt å nevne er det vel uansett...Haff.. jeg trodde ikke ghosting var noe problem lenger. Det vil jo være betydelig ved spilling vil jeg tro. Nå har jeg alt i kassa og nesten betalt.... usikker. Endret 29. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Its done: Takk for at du handlet hos ElkjøpDitt ordrenummer xxxxxxx Ta vare på dette nummeret for senere bruk Samsung 50" plasma-TV 12 995,- Fraktalternativ Levering på dør Leveringstid torsdag 02.09.2010 13:00-17:00 + Med 30 dager åpent kjøp får jeg god tid til å utforske om den tilfredstiller på alle bruksområder. Endret 29. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Grattis. Jeg likte hva SVS!-man på AV - forumet fikk ut av skjermen. Han var bare sånn delvis godt fornøyd med skjermen før han oppdaterte firmware og kalibrerte skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg