seugard Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg har installert Oracle VM Virtual Box som kjører Windows XP som en virtuell pc. Jeg har Windows 7 på min "virkelige" pc. Det jeg lurer på: Hvordan importere filer/programmer inn til den virtuelle pc'en? Må man mounte fila selv eller er det andre måter å gjøre dette på? Jeg skulle ha lagt inn office 2003 for div. testing og har office2003.vhs fil fra før. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Programmer må du jo installere på samme måte som en vanlig pc. Så du må ha installasjons filen, eller .iso filen så du kan få installert programmet på den virtuelle pcen. Husk at du må aktivere på samme måte også, så ha lisensene i orden. Du kan jo dele en mappe i Windows 7 og så koble den opp i XP i den virtuelle pcen. Husk å legg begge i samme arbeidsgruppe. Om ikke kan du f.eks bruke UltraIso og lage en .iso fil med de dokumentene du vil "leke" deg med i den virtuelle pcen. Men en delt mappe er jo å foretrekke. men bruk kopier eventuelt da, så du ikke ødelegger noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå