gislegutt Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hei! jeg har valgt å gå tilbake til linux igjenn da Ubuntu 10.04, men har oppdaget det at jeg ikke får webcamen via msn til å fungere. Er det bare meg eller er det en bug i aMSN? Søkt litt på nette men ikke funnet noe vettugd svar av nyere dato. Kun kommet over en liten notis om at webcam opp mot msn ikke fungere pga microsoft har forandra på protokollkodene. Stemmer dette, å eventuelt noen som har en løsning? Eventuelt annet "msn" program i linux som vil fungere? P.S: Webcamet fungerer utmerket i andre program. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Microsoft vrir og vender på protokollene sine for bevisst å bryte kompatibiliteten andre program klarer å opparbeide seg. Nå skal derimot Telepathy/Empathy ha fått støtte for Audio/Video mot MSN. Ellers kan jeg også informere om at Skype, gTalk (Google Talk) og Wengo har fullt fungerende programvare som lar deg chatte med video og lyd. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Microsoft vrir og vender på protokollene sine for bevisst å bryte kompatibiliteten andre program klarer å opparbeide seg. Nå skal derimot Telepathy/Empathy ha fått støtte for Audio/Video mot MSN. Ellers kan jeg også informere om at Skype, gTalk (Google Talk) og Wengo har fullt fungerende programvare som lar deg chatte med video og lyd. Bruk en multiprotokoll-klient som pidgin eller empathy. evt kopete. XMPP/Jabber som googletalk bruker har som nevnt støtte for video og lyd. Legg så til det du måtte ha av ymse kontoer og vent på folk omsider slutter å bruke nedrige protokoller som MSN. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 <reklame> Skype funker fint med både lyd, bilde, tekst, og skjermoverføring Bra priser på ringing til utlandet har dem også! </reklame> Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Microsoft vrir og vender på protokollene sine for bevisst å bryte kompatibiliteten andre program klarer å opparbeide seg. Nå skal derimot Telepathy/Empathy ha fått støtte for Audio/Video mot MSN. Ellers kan jeg også informere om at Skype, gTalk (Google Talk) og Wengo har fullt fungerende programvare som lar deg chatte med video og lyd. Bruk en multiprotokoll-klient som pidgin eller empathy. evt kopete. XMPP/Jabber som googletalk bruker har som nevnt støtte for video og lyd. Legg så til det du måtte ha av ymse kontoer og vent på folk omsider slutter å bruke nedrige protokoller som MSN. Idealisme er vel og bra, men det er ikke alle som "ser lyset" like lett. Folk er utrolig masse-styrt, og nekter å bruke annet enn det alle folka rundt dem bruker. Det er heller ikke riktig å skyve uferdig programvare på mindre tekniske brukere. Skype og gTalk er vel det eneste jeg vil foreslå til mindre kyndige brukere. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hvordan er pidgin "uferdig"? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ok, nå har jeg ikke rørt pidgin på evigheter (i åpen kildekode-verdenen, dvs i fjor eller noe), men jeg føler ikke at Pidgin anno 2009 var noe jeg ville dytte på min mor eller andre ukyndige brukere. Det bærer alt for mye preg av å være utviklet av programmerere og ikke designere eller brukervennlighetseksperter. Har dog ikke noe å utsette på stabiliteten. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Pidgin har ca. alt jeg ser etter. Enkelt, greit brukergrensesnitt, multiprotokoll, tabbede vinduer og nok customization til å fjerne smilies, lyd og logging, og det at den ikke (by default, hvertfall) følger andres tekstformatering. Deilig å ha en, fin og leselig standardfont. Synes ikke den virker vanskelig å bruke heller, men ser det jo ikke fra et bestemorsynspunkt. Endret 9. september 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Pidgin har iallefall ikke støtte for webcam imot MSN som vel er målet til TS da "Ola nordman" som oftest sitter på Microsoft-software-MSN. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Fair enough, men det har ikke jeg, og de færreste jeg vet om, interesse av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå