KjetilV Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Heisann. Jeg kjøpte to headsett på netshop.no ( http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=126775 ) i november 2009. I januar 2010 returnerte jeg ett av de etter statiske og surklende lyder ved lavt volum, og fikk ett nytt tilbake da returavdelingen deres tydeligvis hørte det samme som meg og godkjente returen. Ettersom dette er et DYRT produkt, som kostet 999kr da jeg kjøpte det, har jeg tatt meget godt vare på det. Forrige uke flyttet jeg pga studier, og headsettet knakk i transporten. Helt normal transport i bil på måten det står i manualen at den skal fraktes på. ( http://www.roccat.org/Downloads/Manuals/ROCCAT-Kave/ROCCAT-Kave_Manual_EN.pdf side 5) Da jeg kom fram viser det seg at den har kommet en liten knekk ved overgangen fra bøylen til øreklokka, som etter to dagers bruk knakk helt. http://bildr.no/view/710573 http://bildr.no/view/710576 http://bildr.no/view/710577 Sendte returforspørsel til netshop hvor jeg sa at et så dyrt headsett kan ikke ha en så dårlig kvalitet. Fikk som svar: "Vi har ikke fått noe tilbakemeldinger om at disse headsettene skal være skjøre. Har heller ikke hatt noen andre kunder som har klaget akkuratt på dette. Må derfor dessverre avvise denne søknaden på grunnlag at det er fysisk skadet." Føler selv at jeg ikke har gjort noe galt, og at dette er noe netshop burde reparere eller bytte ettersom jeg har gjort alt "etter boka" (manualen ). Har jeg noen rettigheter her, eller har jeg betalt 1000kr for et produkt som bare holdt i under ett år, selv om garantien i manualen sier at det er to? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Vel, selv om du har fulgt instruksjonene på side 5 i manualen så må du også følge sunn fornuft. Ble headsettet pakket ned med flere andre(tunge?) ting? Låg det øverst, mellom eller på bunn? Butikken har rett i at om produktet er skadet av en ytre påvirkning så dekkes dette ikke av reklamasjonen, og sjeldent garantien. Lenke til kommentar
KjetilV Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Vel, selv om du har fulgt instruksjonene på side 5 i manualen så må du også følge sunn fornuft. Ble headsettet pakket ned med flere andre(tunge?) ting? Låg det øverst, mellom eller på bunn? Butikken har rett i at om produktet er skadet av en ytre påvirkning så dekkes dette ikke av reklamasjonen, og sjeldent garantien. Ja, hadde en del ting pakket ned i baggen, men headsettet lå helt på toppen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Vel, om vi snakker om bag så kan det jo like godt ha kommet et slag eller noe som har presset på headsettet i fra siden eller på toppen. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Tviler på du får dekket dette, da som du sier: det skjedde under transport. Det ser ut som en torsjonsskade. Det du kan prøve, er jo å kontakte firmaet som lagde produktet, ev. den norske reperatøren. Av og til kan de være "ekstra snille" i slike tilfeller, da delene uansett ikke koster de mange kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå