skittentøy Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg hadde ett prosjekt i Mediefag på VGS, også fant jeg dette symbolet, også lurte jeg på hva det kan bety. Jeg veit at det har vært nazistleir her under krigen, så det er en del historie herfra. takk for svar MVH Pizzakongen Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Dette er nok litt nyere dato grafitti/sjablong greie. Betyr vel sikkert noe slik som knus nasismen. Sikkert noen Blitz Wanna Bies i nabolaget, eller noen som har fått litt høy strømregning?? He he Nazistleir??? Var sikkert en Tysk militærleir under krigen. Det var det jo over alt i Norge. Endret 27. august 2010 av Glavalavala Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Enig med Glavalavala, dette er nok noe i duren av knus nasismen. Dette kan ikke stamme tilbake til krigen. Regner med dette bildet er tatt i Norge og da hadde neppe Telenor slike koblingsbokser som dette.. Lenke til kommentar
skittentøy Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Dette er nok litt nyere dato grafitti/sjablong greie. Betyr vel sikkert noe slik som knus nasismen. Sikkert noen Blitz Wanna Bies i nabolaget, eller noen som har fått litt høy strømregning?? He he Nazistleir??? Var sikkert en Tysk militærleir under krigen. Det var det jo over alt i Norge. ja, jeg skreiv en feil, så jeg er klar over at det var en militærleir og ikke nazist leir Lenke til kommentar
skittentøy Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Ja, jeg tenket på det samme, ja, det finnes noen få plasser til. Men alle er på en måte sjult, med det mener jeg at de er malt, eller tegnet det, på baksiden av slike telenorbokser som venter bort fra der du ville ett vanligvis : D Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Det er merke Blitzungdommen brukte flittig på 80- og 90-tallet (gjerne som jakkemerke). Ofte stod det "Gegen Nazis" (Mot nazisme) under. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Forsåvidt et prisverdig ønske. Å knuse nazisme, altså. Problemet besto vel mer i at barna hos Blitz gjerne tok det litt vel bokstavelig og forsøkte å faktisk knuse nazister. Altså, det de oppfattet/oppfatter som nazisme. I den bolken kan vi vel legge Oslo-politiet, Oslo Sporveiers bilettkontrollører, byrådet, Stortinget, USA og Maggie Thatcher. For å nevne noen. Merket er nok et slags Blitz-merke, ja. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Flere en blitz som er anti-nazister, da. AFA, nesten alle i pønk-miljøet, RU, etc. En knyttneve som knuser et hakekors er vel relativt selv-forklarende. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Vanlige bilde som har blitt brukt av Antifa og diverse andre nazister siden 80-tallet. Pleier vaneligvis å stå ''Gegen nazis'' under, men finnes mange varianter. Er en del av de bildene i fredrikstad også Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Det er nokk ikke bare anti nazisme i dette bildet. Er det ingen som kjenner igjenn knyttneven? Det kunne jo nesten like så godt ha vært en sigd og hammer som knuste hakekorset. Dette er kommunister som vil knuse det de oppfatter som nazister (det vil vel si alle til høyre for SV). Og ja det er nokk blitz som har sprayet dette. Endret 29. august 2010 av flesvik Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Betyr nok "Nazi-Punks Fuck Off!". Var et rimelig tøft bilde Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det er nokk ikke bare anti nazisme i dette bildet. Er det ingen som kjenner igjenn knyttneven? Det kunne jo nesten like så godt ha vært en sigd og hammer som knuste hakekorset. Dette er kommunister som vil knuse det de oppfatter som nazister (det vil vel si alle til høyre for SV). Og ja det er nokk blitz som har sprayet dette. Jeg assosierer den neven med 1968 og Black Panthers, men det er nok fordi det ser ut som knyttneven er iført svart hanske. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Det er nokk ikke bare anti nazisme i dette bildet. Er det ingen som kjenner igjenn knyttneven? Det kunne jo nesten like så godt ha vært en sigd og hammer som knuste hakekorset. Dette er kommunister som vil knuse det de oppfatter som nazister (det vil vel si alle til høyre for SV). Og ja det er nokk blitz som har sprayet dette. Jeg assosierer den neven med 1968 og Black Panthers, men det er nok fordi det ser ut som knyttneven er iført svart hanske. "anti-rassistene", feministene og kommunistene er jo rimelig bra sammenblandet. De er alle allierte på det yterste venstre. og de bruker alle denne knyttneven. Feministene: Denne knyttede neven er en gammel kommunist hilsen på lik linje med nazistenes hilsen med en utstrakt arm med en åpen hånd vendt ned. Endret 29. august 2010 av flesvik Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Flere en blitz som er anti-nazister, da. AFA, nesten alle i pønk-miljøet, RU, etc.Når ble disse anti-rasister? De støtter jo den rasistiske og kriminelle organisasjonen "SOS rasisme". 1 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Flere en blitz som er anti-nazister, da. AFA, nesten alle i pønk-miljøet, RU, etc.Når ble disse anti-rasister? De støtter jo den rasistiske og kriminelle organisasjonen "SOS rasisme". Så du mener at pønk-miljøet og blitz er alle støttespillere til SOS-Rasisme? Da greier du med en veldig stor kam. Kan du utdype hva som gjør organisasjonen rasistisk? Edit: Men knus-nazisme tegnet er mye brukt i flere miljøer. Vil tro at det er Antifa/Blitz som har tagget det. Endret 18. oktober 2012 av kmatis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå