simes Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Bare les litt rundt i dette forumet.. Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Må si meg enig i at det kan virke som mange gjør det ja. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Dt som irrriterer mg mst r alle fjrtzene som jaller runtt med mblsprkt sit....dt r umlg å lse utn å bli frbannet (ikke så ille akkurat på dette forumet da, heldigvis... ) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 haha, sikker på at jeg lærer mere og bedre Norsk av å game, enn å sitte å høre på røykhosten til en sur gammel Norsklærer Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Selvfølgelig. Noen som ikke har merket det før nå? Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 sikker på at jeg lærer mere og bedre Norsk av å game Yeah. Jeg er also sure på det. :wink: Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 om man har lyst til å få bedre skrivekunnskaper eller ordforråd så er eneste løsningen å lese bøker, lese vilt med bøker... Lenke til kommentar
jackson Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Skrev sånn fjortiss opplegg før,men heldigvis ikke nå lengre. Og forresten det er som jeg og en kamerat fant ut fjortiss er ikke en alder det er en tilstand. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 haha, sikker på at jeg lærer mere... Da kan jeg lære deg noe, det heter og skrives mer, ikke mere.... :-? Lenke til kommentar
simes Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Selvfølgelig. Noen som ikke har merket det før nå? Hehe, jo. Men blir bare mer og mer frustrert over all den dårlige norsken rundt om kring. :-? Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Je huar ikke meket nøen thing! Er umulig å lære noe norsk med de lærerene vi har nå uansett.. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg er i en sånn psykologisk krig med norsklæreren min siden vi har annerledes syn på hvordan ei fortelling skal være, hun deler ikke mitt syn i at dialog må drive historien videre, må snart gjøre som hun befaler, siden det er hun som har makta; hun setter karakterene :-? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 norskkunnskapene til noken er forferdelige...kan ikkje si at eg lærer så masse norsk av gaming pga. at eg bare snakkerskriver engelsk med de eg spiller med. Men eg lærer ein god del engelsk da Eg har forresten sett fleire lærere som virkelig kan lære fra seg...men det er desverre altfor mange som er inkompetente på det området... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Er umulig å lære noe norsk med de lærerenevi har nå uansett.. da klager du på læreren. ingen er tjent med en lite engasjerende norsk-lærer. Lenke til kommentar
simes Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Altså. Mesteparten ligger vel i egen vilje. Tror de fleste norsklærere klarer å lære bort godt nok til at folk klarer å skrive "godt" norsk i hvert fall. Det er værre med lærere som ikke klarer å lære bort da man kommer opp i høyere utdannelse enn barneskolen og skal lære om norsk språkhistorie og sånt. Blablabla romantikken, realismen, naturalsimen, nyromantikken blablabla... Fysj. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Tror ingen kan pugge seg til å skrive gode stiler/historier. Selvsagt kan man lese bøker og bli inspirert. Dette er basert på at jeg har alltid ligget på 5'ere og 6'ere uten å løfte en finger bortsett fra selve skrivingen. Gramatikk og fantasi kommer av seg selv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 unger på barneskolene i dag kan vere rett og slett j**** irriterende...slik at du har lyst å kaste de ut vinduet fra 10. etasje...norge ligger jo også på verdenstoppen i dårlig disiplin på skolen...og det merkes...kunnskapene til elever synker og alle klager selvfølgelig på lærerene... Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg er i en sånn psykologisk krig med norsk læreren min Siden dette er en tråd nettopp om rettskrivning, tillater jeg meg å spørre: du er altså i en psykologisk krig med norsk? Eller snek det seg inn et mellomrom der? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 én ting skal spilla ha, jeg har lært VELDIG mye engelsk gjennom dem - både muntlig og skriftlig... og jeg er sikkert ikke den eneste? er litt irriterende med all den sugne norsken som er ute og går her, ja, kan jo umulig BARE være elendig touch, dette? hmm, jeg skriver med små bokstaver på starten av setninger og sånn, men det er bare fordi jeg er lat og fordi jeg vet at jeg kan skrive normalt der det trengs... det som riktignok tar kaka er de som på elendig bokmål klager over nynorsk, det er bare latterlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå