Gå til innhold

Hvilken 17(18)-50 2,8 til Nikon D90?

Anbefalte innlegg

Ja, håpte noen kunne hjelpe litt med denne! Har nå funnet litt forskjellige småtele linser:

Sigma EX 17-50/2,8 DC OS HSM for Nikon/Fujifilm 5595,-

Sigma EX 18-50/2,8 DC HSM Macro for Nikon/Fujifilm 3 199,-

Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF for Nikon/Fujifilm 3 195,-

Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF New for Nikon/Fujifilm 2 999,-

Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF VC for Nikon/Fujifilm 3 499,-

Men hva er den store forskjellen på de over?

Jeg liker best prisen til dem 4 som ligger rundt 3000kr. Jeg vurderte 50mm 1,8 og 35mm 1,8, men greier ikke helt å bestemme meg så tenkte det var smartere å gå for ei 2,8 linse?

Jeg ønsker ei allround linse, som jeg kan bruke inne som ute. Og en fordel er om det er litt gode muligheter for Bokeh.

Help? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke forskjellen på alle de du nevner, men OS/VR er Tamron og Sigmas versjoner av stabilisering i objektivet. Har også hørt mye bra om Tamrons 17-50, det er visstnok mye bang for buck i de.

Har du vurdert å se på AF-S 35mm f/1.8 og AF-D 85mm f/1.8? Siden du har D90 og dermed fokusmotor i huset, så får du dermed autofokus på 85mm. Dette er to gode og rimelig lette objektiver som utfyller hverandre bra. 35mm til normalbruk, 85mm til portretter/innendørs sport o.l. Dette er en veldig subjektiv mening da jeg har de selv og er veldig fornøyd.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Strengt tatt ikke hjelp, heller det motsatte, men det finnes også en Tokina AT-X PRO DX 16-50mm f/ 2.8 for Nikon. Jeg har ikke inntrykk av at den er så populær, men jeg vet ikke om det har med kvaliteten eller prisen å gjøre (tror den var dyrere før). Brennviddene er det ihvertfall ingenting å si på. Optisk lik Pentax 16-50 DA*.

Den var vesentlig dyrere før. Nå som prisen har falt drøyt 1500 kr. så gir det veldig mye for pengene. Den er også et lite hakk videre. Likevel, bildestabilisering er veldig kjekt, og gir flere muligheter ved håndholdt bruk, før man må ty til stativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...