Gå til innhold

Problemer med hund som tisser inne


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bor for tiden midlertidig hjemme hos far der hunden i huset har for vane å tisse inn om natta.

Den blir luftet mellom 23-24.00 der han både tisser og bæsjer, og når jeg da står opp 05.45 så er det tisset utover hele kjøkkengulvet. Min far syntes tydeligvis dette er helt ok og har lagt det for vane og tørke opp etter han om morgenen, jeg syntes ikke dette er ok.

 

Dette er en 10 år gammel italiensk Mynde, og han tisser på det samme stolbeinet på kjøkkenet hver gang.

 

Hva kan gjøres? Det kan da ikke være nødvendig å måtte stå opp klokken 03.00 så han kan få tisse. Han er alene hjemme på dagtid i lengre perioder enn dette, og da skjer det ikke...

Dessuten tviler jeg på at alle andre hundeeiere har det samme problemet.

Hjelp?

 

 

Mvh

Footy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et veldig mystisk problem siden han ikke gjør det på dagtid.

 

Er han urolig om natta? nervøs? Kommer det noen rare lyder om natten utefra eller noe?

 

Jeg tror det gjelder å bryte adferden. La han sove på soverommet sammen med eier. I et behagelig bur. De føler seg ofte tryggere i sitt eget bur og med eieren i nærheten, så hvis årsaken er at han blir litt engstelig eller at han ikke liker å være utestengt fra resten av flokken så kan det hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...