Gå til innhold

PL: 29.08.2010 - Liverpool v West Bromwich - Kamptråd

Hewitt

20 stemmer

1. 1. Hvordan ender kampen?

• Liverpool vinner med ett mål
      9
    • Liverpool vinner med to eller flere mål
      8
    • Uavgjort
      1
    • West Bromwich vinner
      2

Anbefalte innlegg

Synes faktisk ikke at Lucas og Poulsen har spillt så dårlig i dag

De var tragisk.

Lucas og Poulsen kan nevnes i samme åndedrag som Palletta, Pellegrino, Nunez, Kromkamp, Morientes, Itjande m.fl. Jeg er helt sjokket over at desse 2 guttevalpene spiller for Liverpool.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var så stille på puben i førsteomgang, jeg kan sverge på at jeg hørte mer enn en knappenål falle. Skulle til å si at så stille har det aldri vert før, men det var faktisk det en gang da vi lå under 3-0 i istanbul.

Vi er helt ufattelig fantastisk dårlige i første omgangen.

Det handler nok en gang om tempo og vilje til å vinne, faen heller Gerrard, du må vise at du faktisk "er" Liverpool.

Hvorfor bruker vi ikke Kyrre i denne kampen, sånn at vi faktisk kan score mål på Corner?

Og ja, jeg er helt enig i at Pacheco bør få spille fra start, eller i det minste komme inn tidlig. For ingen av de andre som startet beviste noe. Dog mener jeg Jovano ikke er så dårlig, jeg er faktisk litt overasket, bra speed og veldig sterk. Han er ingen ballkunstner, det er jaggu ikke Kuyt heller. Grunnen til han ikke lykkes er at vi spiller jo faen ikke sammen, bevegelse og tempo.

Se heller på han vi betalte 17 £mill pund for, og kom stadig på lovende raid fra høyreback. Ikke helt det samme lengre.

Vi slipper WB helt inn i kampen, en kan faktisk se hvordan de får troen på at de kan klare dette. Bare ball position er en skam, hjemme mot WB.

Så, hever vi oss. Tempoet øker i begge lag, men vi får mest ut av det og scorer. Samt et par store sjanser. Det er ikke så mye mer å si, vi vinner på en elendig dag, det er det eneste posetive.

Når det gjelder Skrtel så kan kommentatorene bare gå å legge seg, han ble dratt ned mot Arsenal, han ble holdt kraftig i dag når vi hadde corner i første omgang. Han holder selv, han gjør ganske enkelt det alle andre midtstoppere gjør i PL. Skal det bli slutt på det, så må dommerene begynne å dømme konsekvent.

Kortet var greit nok, det så "billig" ut, for spilleren hadde liten fart. Dog var det knotter og relativt strak fot, ingen ball i nærheten.

Hands i feltet, begge armene går opp i det skuddet går, ingen tvil.

Ræva dømming begge veier egentlig. Ikke noe sjokk.

Lenke til kommentar

Nei, det var en utrolig svak kamp. Riktignok spiller vi ofte svakt mot dårlige lag som legger seg bakpå, men dette var traurig. Tror dog ikke vi skal legge altfor mye i det, for vi er utvilsomt ikke i form og vi spiller med den mest ræva midtbanen Premier League noengang har sett. Det er det første som må endres. Torres er ikke i klasseform, men gjør en del bra og kan alltid dukke opp fra intet. Gerrard virket veldig uinspirert, men viste klasse ved anledninger. Kuyt jobbet som vanlig godt og sto bak målet. Ellers var det stort sett strykkarakter.

Men vi skal passe oss for mange slike kamper, det er så enkelt å slippe inn et drittmål og gå på poengtap. Det gjorde vi altfor ofte i fjor. For å henge med må også kampen mot Birmingham om to uker vinnes. Da henger vi med etter bortekampen mot Man Utd, og vi er ferdige med tre av de vanskeligste kampene i år, to av dem borte. Det er ikke så ille. Men faen, vi må få i gang maskinen og laget!

PS! Jeg ser noen mener WBA skulle hatt straffespark. Da skulle vi hatt to straffespark, en da Skrtel ble dratt i feltet og en da WBA-spilleren dro i trøya til Torrs så den stod ut og han falt. Dette dømmes omtrent aldri på, men det er farlig å drive på med slikt i feltet! Vet aldri hvilken dommer du plutselig møter på.

Jeg tror vi ser noe helt annet med et lag som dette, med noen mulige vrier (og en spiss til inn?):

Reina

Johnson - Agger - Carragher - Konchesky/Aurelio

Kuyt - Meireles - Gerrard - Babel/Jovanovic

Cole

Torres

Men greit, vi skal være glad for tre poeng, for det var vi nødt til å ha, og håpe at spill og form tar seg opp utover. Men jeg må innrømme at med dagens tropp så har jeg ganske liten tro på topp 4 når vi konkurrerer mot Arsenal, City og Tottenham om de to siste plassene.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Ja, hva skjer med Insua egentlig? Han er jo ikke solgt eller forsvunnet, men har heller ikke vært noe involvert? Vraket fordi han ville bort eller hva? Og det er ganske merkelig at Agger spiller venstreback isteden for Aurelio, hvert fall i kamper som mot City forrige runde. Viste klart hvor mye han slet på venstreback mot en god ving.

Lenke til kommentar

Aurelio har ivertfall spilt, men Insua har vi ikke sett noe til. Mulig Insua er holdt borte fra Europa med vilje, men rart vi ikke har sett ham ellers.

Jeg for min del stoler ikke på Aurelio på back, det gjør tydeligvis ikke Hogdson heller, da både Kelly og Agger blir prioritert før ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...