Gå til innhold

Ny telefon - Har jeg for høye krav?

daruu

Anbefalte innlegg

Først litt historie:

Har siden jeg fikk min første "smarttelefon" i 2003(nokia 3660) vært symbian frelst.Alle de fantastiske appsene som fantes! (Det å kunne slå av diverse tv'r/videospillere/dvdspillere, gameboy emulator bla allerede i 2003 husker jeg var veldig morro)

Siden den gang har jeg hatt Nokia, og noe annet har ikke vært aktuelt. Men symbian har tapt seg med årene. Eller det har det jo ikke, men det har knapt utviklet seg siden 2003....

Derfor er jeg usikker på om jeg faktisk vil ha nokia igjen.

Ihvertfall, her er noe av det jeg vil ha:

- Godt utvalg av apps

- Stor skjerm

- Ok kamera

- Touch, men gjerne med "Utdragbart" tastatur i tillegg

Har ikke fulgt med helt i markedet i det siste, så er ikke like oppdatert på alle mobilselskapene sine modeller lengre, men har jo sett litt på:

1 Iphone 4:

+ Lett å bruke, mange apps

- Dyr i forhold til hva man får igjen,begenset hva man "får lov til", ikke tastatur, litt "mainstream"

2 SE x10 mini pro:

+ Fullt tastatur, forholsvis rimelig

- (for) LITEN! Ikke nyeste android versjonene(?)

3 Nokia N8:

+ Veldig bra kamera, skulle vel ha en forholdsvis ok pris, hdmi

- Ikke tastatur, nytt operativsystem - lite apps(?)

4 Nokia n9:

+ Fullt tastatur, nytt OS

- Usikkert når den kommer - usikker pris og specs, nytt OS - Mange bugs?

Har også hørt om noen htc modeller som kanskje er aktulle, men har ikke satt meg inn i de forskjellige modellene der.

Sånn ideelt sett skulle jeg hatt kamera fra n8, "skall" og specs fra n9 + nyeste android :p

Tar gjerne imot forslag til andre telefoner jeg kan være int i, samt meninger for og imot de jeg alt har ramset opp. Må på ingen måte handle telefon NÅ, så telefoner som kommer det neste halve året kan være int å vente på om de passer til kriteriene mine.

- Daruu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Htc'n og Samsungen mangler tastatur, ellers er de absolutt kandidater.

Leste litt om desire, og så noen rykter om at denne skulle komme med tastatur? Det ville isåfall passet meg perfekt :)

Motorola'n hadde vært super den, men når man ikke får tak i den uten å måtte bestille fra andre land slår jeg det fra meg, mest pga tapt reklamasjonsrett.

Men takk for svarene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...