iGabby Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg hadde regulering for to år siden, slik at jeg kunne fjerne mellomrommet mellom de to fortenna mine (tidl. kurt nilsen ). Det tok 3 mnd, og da jeg tok av reggisen så måtte jeg ha en streng bakpå tenna, slik at de kunne holde seg. For noen mnd siden, så gikk strengen av, og etter bare to dager, så hadde jeg fått et lite mellomrom igjen, og jeg gikk straks til tannlegen for å snakke med henne om det. Hun spurte om jeg skulle ta på regulering igjen for å få vekk mellomrommet, eller om jeg skulle bare la det være slik, for hun mente at det ikke ville bli større. Nå sitter jeg her med et mye større mellomrom enn tidligere, og det begynner å ligne litt på slik det var før. Før kunne jeg ta tungen i mellom, og jeg klarer det nesten nå, og er redd at om bare noen uker/mnd så vil jeg ha det samme mellomrommet som før. Jeg tenkte å klage til tannlegen, siden hun mente det ikke ville gå mer ut, og det kan jo sies at hun bommet kraftig på det. Det jeg lurer på, er om jeg kan få noe ut av å klage? Gratis regulering i 1-2 mnd eller noe annet? Er rimelig hissig på hun igrunn, for jeg ble mobbet for mellomrom mellom tenna da jeg var liten, og vil ikke at det skal skje igjen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Dere begge 2 har feilet her. Du skulle ha fikset strengen ved første anledning, og hun skulle ha tvunget deg tilbake på tannregulering. Med mindre du hadde sett "bra ut"(godt pent smil), og hadde vært det i halvår eller mer, så blir det latterlig å ta av. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Slik jeg forstår det s tok tannlegen va strengen , han var ikke uheldig eller noe slikt. Dessuten sa tannlegen noe som ikke stemte. Går vel ann å klage til norges tannlege forening elelr noe slikt! Lenke til kommentar
pedersveinung Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 føler med frustrasjonen.. hadde selv mellomrom, og strengen bak løsnet her også. allerede etter 1 dag kunne jeg se forskjeller, men fikk fikset den i tide til at det ikke er spesielt tydelig for omgivelsene. Kan jeg komme med et par spørsmål? Hvordan klarte du å få til å bare ha regulering på i 3mnd? (virker som om du hadde stort mellomrom ifølge teksten. jeg måtte ha i ca 6 måneder.) Hvor lang tid tok det før strengen bak tennene datt av/løsnet ? en tilleggskommentar fra meg er vel at den strengen bør være på i livstid.. Varierer nok fra folk til folk, men jeg har hatt den bak tennene i 3 år, og da den løsnet tok det kun en dag før man kunne se endringer. ps; beklager at jeg ikke svarte på noe av det saken handlet om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå