KjellV Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har en stort sett stille PC hvis man ser bort fra harddiskhylla mi. Hylla består av: [*]WD SE 100GB [*]WD SE 120GB [*]WD Raptor Synes denne støyer ALT for mye. Noen som har noen idèer til hvordan jeg kan få den til å "holde kjeft"? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 WD disker er jo ikke akkurat det stilleste som er ute å går.. men no slags lyddempende matter ell no kan kanskje hjelpe.. men ikke mye vil jeg tro.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 WD disker er jo ikke akkurat det stilleste som er ute å går.. men no slags lyddempende matter ell no kan kanskje hjelpe.. men ikke mye vil jeg tro.. Vet de ikke er de stilleste. Hvorfor jeg kjøpte dem må nå gud vite. Kunne tenkt meg å bytte bort 100GB å 120GB diskene i Seagate-disker. Er litt dårligere ytelse på Seagate men tror ikke jeg merker noe forskjell, diskene blir bare brukt til å lagre filmer, musikk o.l. på likevel. Neste disk er nok Seagate ja. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har 2 stk WD80 som også hylte litt for mye. Tok løs 3.5" ramma i mitt Chieftec og limte skumgummiplater rundt. Så satte jeg hele greia opp i 5" avdelingen (fulltower). Det følger jo med vifteholder på rammene til Chieftec, og vifte er nødvendig, så der står det en 12dB Pabst. Jeg syntes absolutt det hjalp. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 hvis du har ledige 5 1/2 tomms brønner så kan du kjøpe novibes ramme til dem? det er en sånn ramme med støydempende pads på, som du setter Harddisken på, så bruker du en stor svart gummistrikk til å holde den på plass med....skal visstnok redusere vibrasjoner med sånn ca 90% (opplyst fra produsent, så ta med en klype salt, men den fungere sikkert på en eller annen måte ) har en slik en selv i serveren min, men den er på en 5600 rpm seagate disk, så jeg vet ikke om det er snørr på plesk... problemet her er å få til en vifte forran, for det er ganske gunstig.. jeg vil iallefall ikke anbefale sånne helomsluttende støydempings løsninger for såpass raske/varme disker... ellers kan du ta på deg et større prosjekt, å støydempe hele kabinettet... Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Lag noe eget ala novibes ramme (som jeg synes var dyrt). Jeg hang opp mine harddisker i gummiremmer, og da ble de mye mer stille. Nå, i ettertid, har jeg laget meg en egen harddisk kasse der jeg fyller inn alle harddiskene (bortsett fra én som jeg har i vanlig novibes ramme). Men det er vel kanskje å gå litt langt for "vanlige" folk, men å henge de i gummi inni kabinettet er genialt. Trykk på bilde for større versjon. På LAN party kobler jeg denne mot en annen maskin, slik at min forblir uforstyrret. Har også satt inn 2 vifter på siden av kassa som blåser direkte på harddiskene (satt inn etter at bilde er tatt). De viftenen høres IKKE i det hele tatt, pga. jeg kjører de på 5V. Kassa innholder 3x120GB WD og 1x45GB IBM (så lenge den lever....) Flere harddisker kommer etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå