Gjest Samlemann Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg har pådratt meg et ganske så uvanlig problem, som jeg sannsynligvis er alene om. For 4 år siden så kjöpte jeg en gammel 40-talls militær tråsykkel hos en gammel kjenning. For 2 år siden så kom "problemet". Jeg kan ikke slutte å kjøpte gamle militære tråsykler...Jeg leter rundt på nettet til alle dögnets tider på jakt etter flere slike sykler. Noe som har begynt å före til litt dårlig ökonomi og plassmangel. Jeg har såpass mange sykler nå at jeg aldri mer trenger å kjöpe en til slik sykkel. Men jeg kan ikke slutte å kjöpe slike! Jeg bor i Sverige og her finnes det slike sykler overalt nesten. Med en gang jeg ser en slik på "byen" eller til salgs på nettet så spör jeg om å få kjöpe den. I de fleste tilfeller så blir det ikke noen handel, men i ganske mange tilfelles så blir det faktisk en handel. En slik sykkel er ikke spesielt dyr, 1000 kroner er gjennomsnittet. Men i det lange löpet så blir det faktisk ganske dyrt til slutt.... Problemet er at jeg er "avhengig" av å kjöpe slike sykler. Ettersom det finnes 4 ulike varianter av gamle militærsykler så er mitt mål å ha en eller flere av samme variant...Hittils så har jeg 8 slike, men kun 2 forskjellige varianter...Jeg TRENGER IKKE flere sykler, uansett åssen variant det er, de er jo nesten identiske.... Sist jeg kjöpte en var idag...Nå har jeg fått korn på en til...Som jeg kansje skal kjöpe............................................. Hvordan kan jeg bli kvitt uvanen å kjöpe gamle militær-sykler? Begynne å samle på noe annet som er billigere og ikke tar så stor plass? Huff, jeg er gal. 1 Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kanskje du kan begynne å bytte sykkler med andre i stede for å kjøpe flere? Da kanskje du kan få flere typer, uten å kjøpe de. For eks. Bytte en av de du har flere av med en du ikke har, og så når du vil ha en annen kan du jo bytte igjen. Eller kanskje du kan gjøre det til en hobby hvor du restaurerer de og selger de videre? Det er ikke sikkert deg går hvis halve Sverige har en, men det er jo en tanke. Hvis du klarer og bare begynne å samle på noe annet der og da er vel det enklest. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Du er ikke gal. Du lar bare ditt menneskelige samle-instinkt styre måten du handler på. Les f.eks. her: http://boards.collectors-society.com/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1449381/site_id/1 Mitt hovedtips til deg er egentlig bare å stille deg selv følgende spørsmål før du bestemmer deg for å kjøpe en sykkel: Hvorfor vil jeg ha denne sykkelen? Trenger jeg denne sykkelen? Hvis du ikke finner gode svar på disse spørsmålene lar du være med å kjøpe sykkelen. Du har en vilje, bruk den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå