Deviation Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Har gått til anskaffelse av en Acer 8943g laptop, siden jeg trengte en mellomting mellom en stasjonær PC og en bærbar en. (Reiser en del rundt omkring, men når jeg er fremme får den oftest stå i fred.) Litt over 18 tommers skjerm på beistet, og jeg er ganske fornøyd. Men... Acer strikes again. De har enda ikke helt fått teken på det der med kjøling av bærbare maskiner, har de? Jeg leter etter kjølestativ eller hva de nå enn kalles på norsk, som jeg kan bruke for å redusere temperaturen, øke levetiden og forsåvidt unngå kataklysmiske hendelser når jeg kjører noe intensivt over lengre tid. Etter å ha surret rundt på diverse netthandler, så er jeg noe irritert. Lages det ikke slikt for store bærbare? Største jeg fant var for 17" bærbare, og det blir tommen for smått ser det ut for. Hvis noen har anbefalinger, så hadde det vært flott. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Zalman NC 2000, NC 3000, eller NXZT Cryo LX. Disse er store nok. I de siste har det dukket opp et par til på markedet som ser ut til å være av god kvalitet, men husker ikke navnet på dem. At de ikke har nøyaktig samme bredde som maskinen din, spiller ingen rolle. Ja, bortsett fra rent estetisk da. Noen store bærbare har "ben" under, men det skal en svært stor maskin til for at ikke disse skal få plass oppå en av disse kjølerne. Ikke vent deg store utslag på temperaturen inni maskina, om noen i det hele tatt, ved bruk av disse. De kan ikke påvirke temp på cpu eller gpu direkte - størst nytte har de hvis undersiden av maskinen, eller deler av den, kjennes svært varm. Ofte får du bedre utbytte bare ved å sette noen slags føtter under maskinen, slik at den blir løftet litt mer opp fra bordflaten. Endret 26. august 2010 av thomit Lenke til kommentar
Deviation Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Ja jeg tviler på at det blir verre med litt ekstra kjøling. Men takk for informasjonen. På tide å surre litt til på de diverse netthandlene rundt omkring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå