NevroMance Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei. Jeg skal kjøpe ny maskin, og tenkte jeg skulle få komplett til å bygge den. Havnet derfor på en modifisert Komplett gamer i20 og har noen spørsmål: Komponenter som er "spikret": Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870 2,93GHz Gainward GeForce GTX 460 1GB Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB Tenkte også på: ASUS P7P55D-E LX, P55 Eneste av de øverste som er diskuterbare er skjermkortet, hvor jeg kanskje skal ned til en på 768MB, og ram valget. Siden noe av planen min med maskinen er å programmere i CUDA er det ikke aktuelt å skifte til ett ATI skjermkort, selv om jeg vet en kan få mer power for pengene der for tiden. Det jeg lurer på er om denne PSUen vil holde for dette systemet, eventuelt hvor sterk PSU jeg trenger. Lurer også på kabinett hvor jeg står mellom: CM Storm Scout Midi Tower Sort Antec Nine Hundred Midi Tower Sort Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort Krav er at det skal være relativt stillegående, god kvalitet og plass. Kan også tenkes jeg putter inn enda ett skjermkort etterhvert. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 De der kabinettene du har valgt er vell mer bygget for sine kjøleegenskaper og ikke støyreduksjon. http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6600 http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2584&category_id=18 http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTgxNg== http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTgwOA== Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Ok. Men det antec P183 kjøler godt, har god plass og er stillegående? Eller burde jeg gå for P193. Så det var litt større og hadde 2 ekstra vifter. Vil forresten en 500W PSU holde? Endret 27. august 2010 av NevroMance Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 i5-760 er best valg på s1156 ! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 adamlop: Bedre som i mere for pengene? Er egentlig den store forskjellen Hyper-threading og høyere clock? Hvis det stort sett er Hyper-Threading og clock kan det jo være aktuelt å spare 650 på en i5-760 istede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 adamlop: Bedre som i mere for pengene? Er egentlig den store forskjellen Hyper-threading og høyere clock? Hvis det stort sett er Hyper-Threading og clock kan det jo være aktuelt å spare 650 på en i5-760 istede. Ja Hyper-Threading og klokk er hovedforskjellen. 4 mot 8 threads har ikke for mye og si i gaming og derfor er i5-760 med en grei klokk noe av det bedre du får til en gaming pc, uten og bruke en formue. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 adamlop: Bedre som i mere for pengene? Er egentlig den store forskjellen Hyper-threading og høyere clock? Hvis det stort sett er Hyper-Threading og clock kan det jo være aktuelt å spare 650 på en i5-760 istede. Ja Hyper-Threading og klokk er hovedforskjellen. 4 mot 8 threads har ikke for mye og si i gaming og derfor er i5-760 med en grei klokk noe av det bedre du får til en gaming pc, uten og bruke en formue. QFT. Hvis du først kjøper en i7 870 kan du like godt kjøpe i7 930 og et x58 oppsett. antec P183 har ikke noe fenomenal kjøling nei. LX versjonen av det hovedkortet du har valgt mangler enn del ting som f.eks firewire og andre grensesnitt. Velg heller den normale versjonen og gå for en i5 760, eller kjør på med x58 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Ok. Men da blir det nok en i5 istedet. Hvilket av Antex P193 og Antec P183 burde jeg gå for med tanke på kjøling, støy og plass? Som sagt, er ikke umulig jeg setter inn ett ekstra skjermkort. Ellers er spørsmålet om hvor stor PSU jeg trenger fortsatt aktuelt Takk for all hjelp så langt. EDIT: Etter svaret fra Maccan ser det ut til å bli P193, forutsatt at den ikke bråker mye(?) og i5-870. Eneste som gjenstår da er størelsen på PSU, og gjerne hvilken PSU da jeg har absolutt 0 peiling på det (Til og med mindre enn hovedkort som er ganske lite). Angående hovedkort: Er Gigabyte GA-P55-USB3 MSI P55-CD53 gode hovedkort, eller burde jeg heller gå for pro versionen av det kortet jeg har tenkt på? Er de fire jeg hadde å velge mellom. Endret 27. august 2010 av NevroMance Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Hvis du har tenkt å gå for to skjermkort etterhvert, må vi først og fremst sørge for at du har muligheten til dette. Det er dog litt vanskelig på 1156 socketen, men vi skal gjøre et forsøk EVGA P55 For The Win HK - 1839 ,- Dette er et dyrt men svært godt kort til p55. En kjempegod klokker, og det har 3 PCI-E slots, og kan kjøre to 460 GTX i x16/x16 modus. Det eneste minuset her er en litt stiv priv og manglen på USB3. Det neste valget ditt er Gigabyte GA-P55A-UD4 Dette kommer med både USB3 og Sata III, men er ikke en like god overklokker. I tillegg vil den kunne kjøre SLi/Crossfire, men bare i x8/x8 modus. Ang. PSU så vil du klare deg fint med en god 650W, men hvis du skal klokke GPUene (som du bør med 460 GTX) og stappe inn flere harddisker etterhvert er kanskje Corsair HX 750W et sikkert valg. Ang. kabinett. Har du sett på Fractal Design R3? Jeg liker de langt bedre enn Antec sin P*** serie Endret 27. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Så det pro kortet hadde muligheten til det nå, så blir vel fort det. Tenkte jeg skulle bruke pc-byggeren til komplett, så jeg er sikker på at ting fungerer og at jeg ikke ødelegger noe med en gang. Eventuelt hvis det er mulig å sette sammen komponenter selv og så få komplett til å bygge for meg? Vet ikke om det er mulig dog. Fractal Design R3 er dessverre ikke aktuelt hvis det ikke går å velge komponenter og få de til å sette sammen, ellers likte jeg designet på R3 kabinettene veldig godt ihvertfall. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kan nevne at jeg nå selv har Cosmos 1000, som ble byttet ut med et Antec Sonnata III. Kjører man viftene i Antec kabinettet på laveste hastighet er de mer støysvake enn viftene i Cosmos kabinettet, men det blir da også dårligere kjøling. Antec P193 har dog en stor vifte i sidedøren som utgjevner dette, godt mulig at denne Big Boy viften også gjør slik at det blir bedre kjøling enn i Cosmos 1000. Cooler Master sitt Cosmos 1000 kabinett har igjen bedre mulighet til å rydde vekk kabler og har støvfilter overalt hvor kald luft blir trukket inn, de har tilogmed montert støvfilter ved luftehullene på baksiden av kabinettet. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Da tror jeg jeg har bestemt meg. Komplett Gamer i35 med i5 prosessor, GTX470, ASUS P7P55D-E PRO, Antec P193. Ble faktisk en tusenlapp billigere enn i20 gameren. Minuset er jo at hovedkortet kun støtter SLI i x8, men ellers tror jeg det er hva det blir til. EDIT: Kommer ikke til å kjøpe før tidligst i morgen, så hvis dere har noen meninger er det bare å komme med de. Endret 27. august 2010 av NevroMance Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kjøp heller 460 GTX. Mye kaldere og lavere effektforbruk, samt at GF104 arkitekturen på 460 GTX får den til å scale så syyykt bra i SLi Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Ser den, men siden 470 har over 100 flere CUDA cores, og jeg skal programmere en del i CUDA, samt høyere minne båndbredde går jeg nok for 470. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå