Gå til innhold

Problem med USB minnepinne.

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har netopp fått en windows 7 skolepc. Den funker som den skal men jeg har ikke admin passordet til den. Maskinen har ikke en cd-drive. Derfor lastet jeg ned ophcrack for vista og win 7, jeg fulgte en guide som la over denne iso filen på usb. Men da jeg startet opp skole pcen, så fikk jeg ikke bootet den opp fra Startup. Derfor trodde jeg at problemet lå i at usb sticken ikke var bootable (oppstartbar) derfor fulgte jeg en guide som skulle gjøre usb sticken bootable. Dette foregikk i cmd. Men da jeg kom til kommandoen "clean" så forsvant kingston dra datamaskin og når jeg dobbelklikker på flyttbardisk g (hvor den lå) så kommer det ikke opp noe, bare meldingen: "sett inn en disk"

Så jeg lurte på hvordan jeg kan få "Kingston" tilbake og hvordan jeg kan starte en usb fra startup.

Dette var de føgende kommandoene:

diskpart

list disk

The number of your USB drive will listed. You’ll need this for the next step. I’ll assume that the USB flash drive is disk 1.

Format the drive by typing the next instructions into the same window. Replace the number “1” with the number of your disk below.

select disk 1

clean

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke en fortsettelse på de instruksjonene?

Du har nå fjernet alt med 'clean' kommando, da er det helt naturlig at den ikke vises lenger.  

Du kan initialisere på nytt og lage partisjon, enten med diskpart eller Diskbehandling.

Dette har vel mer med Lagringsmedier å gjøre, enn med Bærbare datamaskiner. Flyttes.

Lenke til kommentar

Var det ikke en fortsettelse på de instruksjonene?

Du har nå fjernet alt med 'clean' kommando, da er det helt naturlig at den ikke vises lenger.

Du kan initialisere på nytt og lage partisjon, enten med diskpart eller Diskbehandling.

Dette har vel mer med Lagringsmedier å gjøre, enn med Bærbare datamaskiner. Flyttes.

Dette var fortsettelsen.

select disk 1

clean

create partition primary

select partition 1

active

format fs=NTFS

assign

exit

When that is done you’ll have a formatted USB flash drive ready to be made bootable

Men når jeg skrev inn "create partition primary" så fant den ikke "kingston" fordi den hadde som du sa forsvunnet.

Endret av kensher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...