Gå til innhold

Kjøp av Centrino maskin

CaSh

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt til å kjøpe en centrino maskin. Men jeg er veldig usikker på hvilken modell jeg skal kjøpe. Hva hadde dere kjøpt hvis dere skulle kjøpt en? Pcen bør ha minimum 40GB hd, minimum 256RAM (selv om jeg kommer til å skaffe meg 512) og ha veldig bra grafikk kort og helst 1,6 ghz, (selv om 1,3 også er akseptabelt da den er bedre enn pentium 2ghz? hvis jeg har forstått det riktig). Har hørt veldig mye om zepto 4100 men er den kraftig nok? Prisen bør ligge på ca 20000 ikke over 22000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha, etter å ha lest testen på barbara.no så fant jeg ut at det ikke var en pc for meg. Jeg har lyst til å spille litt på den også så da var det for godt til å være sant :roll:

Men jeg bestiller en for foreldrene mine. Syns det er bra deal for dem når man får med dobbel ram og 60 hd.

Lenke til kommentar

Egner ikke centrino maskin til spilling?

Syns 3d mark scoren til dell var bra på testen til barbara, også skriver de at det ikke egner seg til spilling. Får meg til å lure om centrino er god nok.

Lenke til kommentar

jeg har en zepto4100 og den er super bra jeg spiller comman&conquer på den uten en probelm og jeg kan spille med folk på nett og se fimer men min er grov det er en zepto 4100 1.7g 1012 ram 60hardisk sjermkort

9000radion

Lenke til kommentar

Skjermkortet som følger med centrino er meget dårlig, men det er mulig for bærbar produsenten å skifte ut skjermkortet. Dell sin 500m har et skjermkort som ikke duger mye til spilling/har dårlig 3D ytelse. Selv så skal jeg vente å se hvilke modeller Dell kommer til å gi ut senere som har Centrino. Mener utvalget er for lite, og CPU variasjonen kunne vært større, Intel har jo lansert Centrino versjoner helt ned i 900 MHz! En slik bruker lite strøm! Og ikke minst, få ett valg som gir muligheten for bedre skjermkort (hos dell). Andre produsenter har nok tenkt på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...