Gå til innhold

Kjøpe brukt Canon 40D

Anbefalte innlegg

Ja, jeg funderer på om jeg skal selge min 450D til dama som har lyst på den, og kjøpe en 40D for pengene. Hun har forøvrig ingen hast med å kjøpe seg en speilrefleks og tar seg god tid, så jeg poster dette for jeg lurer på om noen av disse tilbudene er gode? Har funnet noen anonnser med 40D hus til noe som virker som greie priser, men jeg aner eegentlig ikke hva en brukt 40D burde koste i dag.

Alternativ 1: En 40D som ble kjøpt for et år siden, 7500 eksponeringer. Koster 3700kr pluss frakt.

Alternativ 2: En 40D som ble kjøpt for snart tre år siden, 25.500 eksponeringer. Lukkeren på denne ble byttet ut etter 23.500ish, så ca. 2000 eksponeringer tatt med den nye lukkeren. Koster 3300 pluss frakt.

Jeg er sort sett ganske fornøyd med min 450D, bortsett fra at den ikke har video, dårlig på ISO og treig på seriefoto. Og har ingen trang for å oppgradere til en 40D egentlig, men det hadde ikke gjort meg noe heller.

Hva synes dere jeg skal gjøre? Og eventuelt hvilket alternativ jeg burde gå for?

Endret av Deem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig off-topic; men uansett :)

"Selge til dama", hvor kjip går det an å bli? :hmm:

I mitt selvforsvar, jeg er 18 og penger er ikke noe jeg vasser i. Hun vil ha en 450D eller 500D, så det er vel OK om hun vil kjøpe min? Hadde jeg hatt fast jobb og masse penger ville ikke denne tråden blitt laget engang. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...