Deem Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Ja, jeg funderer på om jeg skal selge min 450D til dama som har lyst på den, og kjøpe en 40D for pengene. Hun har forøvrig ingen hast med å kjøpe seg en speilrefleks og tar seg god tid, så jeg poster dette for jeg lurer på om noen av disse tilbudene er gode? Har funnet noen anonnser med 40D hus til noe som virker som greie priser, men jeg aner eegentlig ikke hva en brukt 40D burde koste i dag. Alternativ 1: En 40D som ble kjøpt for et år siden, 7500 eksponeringer. Koster 3700kr pluss frakt. Alternativ 2: En 40D som ble kjøpt for snart tre år siden, 25.500 eksponeringer. Lukkeren på denne ble byttet ut etter 23.500ish, så ca. 2000 eksponeringer tatt med den nye lukkeren. Koster 3300 pluss frakt. Jeg er sort sett ganske fornøyd med min 450D, bortsett fra at den ikke har video, dårlig på ISO og treig på seriefoto. Og har ingen trang for å oppgradere til en 40D egentlig, men det hadde ikke gjort meg noe heller. Hva synes dere jeg skal gjøre? Og eventuelt hvilket alternativ jeg burde gå for? Endret 26. august 2010 av Deem Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Veldig off-topic; men uansett "Selge til dama", hvor kjip går det an å bli? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Veldig off-topic; men uansett "Selge til dama", hvor kjip går det an å bli? I mitt selvforsvar, jeg er 18 og penger er ikke noe jeg vasser i. Hun vil ha en 450D eller 500D, så det er vel OK om hun vil kjøpe min? Hadde jeg hatt fast jobb og masse penger ville ikke denne tråden blitt laget engang. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Gå for alternativ 1. Prute ned med ca 500 kroner så blir det en ok deal. 40D har heller ikke video og er noe bedre på høy ISO. Huset derimot er noe helt annet enn 450D'n. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Nå er det eneste jeg lurer på hvordan jeg burde gå frem for å prute. Noen forslag? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hvis du ikke vasser i penger ville jeg nok beholdt det kamera du har. Og DELT det med dama... Lenke til kommentar
Deem Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Det laveste han ville gå var 3500 + frakt, så jeg går heller for forslaget til rogkas. ^^ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Du behøver ikke og stresse,bare følg med så dukker det opp et billig 40D. De billigeste ligger nok ikke ute mer en noen timer før de er solgt. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Det er ikke noe pes, jeg venter heller et år med å få 60D til en grei pris, det kan i alle fall ansees som en skikkelig oppgradering ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå