x-power Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Heisann Har gjort innkjøp av en Volvo v40 1.9TDI 1999 modell for 3 uker siden. Og igår kom eg kjørende så dauet den helt så lot eg den stå litt så ville den starte igjen, men så idag skjedde akuratt det samme igjen men no vil den ikke starte i det hele tatt Noen som vet va det kan vere? det er ikke batteriet eller glødepluggene.. Fikk lest feilkoder av bilen isted og då fikk eg opp følgende koder 441170 221310 Men fikk ikke opp ka feilen var :s Tenkte eg sku prøve og bytte dieselfilteret men eg har ingen ideeee kor det ligger i motoren og det står jo selfølgelig ikke noe om det i Haynes boken Håper det er noen her som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Prøv disse. http://www.s40concepts.net/misc/obd2.html http://www.fordforums.com/f166/dtc-codes-81076/ Lenke til kommentar
x-power Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 nei sto ikke noe om di kodene det, men takk Byttet dieselfilter og batteri idag, ingen hell med det heller såg det va luft i diesel slangene, men det er vekke no men vil fortsatt ikke starte, kommer litt og går i max 1 sekund før den dauer igjen :s Jaja fint og sitte her med lån og greier og en deffekt bil og selgeren er jo tydligvis reist vekk Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Høres ut som om det kan være noe med dieseltilførselen, enten fødepumpa i tanken eller høytrykkspumpa som sitter på motoren. Lenke til kommentar
x-power Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Har fått sjekket pompen og det idag.. den får diesel frem til høytrykks pumpen og derfra frem til dysene, merket det va en god del luft i diesel slangene, så trodde den va det som gjorde det. Men fikk vekk luften men vil fortsatt ikke starte Men det eg syns er merkelig er at den kommer pittelitt kver gang eg kjinner den men dør igjen etter max 1 sekund Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Kan nok hende den må luftes med ordentlig verktøy. Spørs om du må ha den på et ordentlig verksted. Lenke til kommentar
x-power Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Hallao folkens!! Volvoen lever Var + ledningen til dieselpumpen som va røke :S men men no er jo bilen god som ny igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå