Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen, mulig defekt i7 920?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Hei, er nå så og si sikker på at det er noe galt med skjermkortet. Satte ned skjermkortet fra 100% fan til auto i går før jeg la meg, når jeg skjekka i dag tidlig var den stucked på bluescreen.

post-171639-0-30214700-1308688050_thumb.jpg

Hva mener dere jeg burde si til forhandleren? Skjermkortet ble kjøpt 08.02.2010 av hos digitalimpuls.no.

EDIT: da ble denne eposten sendt til teknisk avdeling hos digitalimpuls:

Hei, kjøpte et XFX Radeon HD 5870 (112645) den 08.02.2010. Etter montering begynte pcen å bli ustabil og henge seg å få bluescreens. Men ved feilmeldingene gå ingen direkte tegn til at det var skjermkortet. Dette på gikk i et halvt år, opptil 15 ganger daglig hang pcen seg. Så testet jeg bare for moroskyld å sette skjermkortvifta på 100% i AMD overdrive. Dette resulterte i at pcen har vært dønn stabil siden. Jeg har ved flere anledninger satt vifta til auto igjen noe som resulterer i bluescreen etter ca. 15-30min. Litt info ved bruk av 100% fan gir dette en temperatur på ca 40c. Ved auto fan gir det ca. 60c, altså 20c mer.

Hva skal jeg gjøre? Kjører den nyeste skjermkort driveren og BIOS.

Mvh Herman

Kundenr:

Ordrenr:

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Endte med at skjermkortet ble sendt inn til Digitalimpuls. De har testet kortet og fant ingen feil. Har ikke svart på siste epost enda. Bruker et Radeon x700 pro skjermkort i pcen akkurat nå. Alle vifter satt til auto og pcen er dønn stabil.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...