Ballestikk Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 jeg pakket den inni i org embalasje, uten å fjerne noe kjølepasta. Etter noen dager fikk jeg den tilbake i posten og man kunne tydelig se at pakken var åpnet, prosessoren var nemelig snudd andre veien i den lille plastik tingen den lligger i og dermed hadde det kommet kjølepasta på undersiden av prossesoren altså den siden som sitter i hovedkortet. Jeg fikk heller ikke noe dokumentasjon på at noen var testet eller lignene, så jeg tok kontakt med kundeservice igjen og de sa jeg måtte hendvende meg til Intel. Det har jeg ikke gjort enda siden jeg ikke tørr å sende den inn med kjølepasta på feil side. Til informasjon er det veldig lite kjølepasta, men sikkert nok til å føre til en kortsluttning hvis den leder strøm. Det over er fra en annen tråd jeg lagde, jeg skal bruke rødsprit for å kjølepastaen. Så skal jeg få opnet bluescreenview å legge ut bluescreen her. Kan man sende inn en mulig defekt cpu til Intel hvis den har vært overclokka? Jeg har prøvd å formater, reinnstalere win7, oppdatert til nyeste BIOS på hk. Kan det være HK eller RAM som forsaker problemet? Er det noe mer informasjon dere trenger er det bare å si i fra! Mvh Ballestikk Eposten melleom meg og DustinHome(Motsatt rekkefølge): Heisann, Vi har fått beskjed fra leverandøren at det er Intel selv som bytter ut og tester disse. Du tar kontakt med Intel på tlf 23 16 20 50 så kan de ordne med rep/utbytte. Ha en flott dag. Med vennlig hilsen Per Olav Eidsvoll Dustin Home Order/Kundeservice Tlf Salg: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice: 21 04 40 10 Sentralbord: +46 855 344 000 [email protected] [email protected] For en enkel håndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin Home AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se www.dustinhome.no From: Herman Nheim [mailto:[email protected]] Sent: den 28 juli 2010 18:16 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Hei, jeg fikk tilbake prossesoren min idag, men jeg har ikke mottat noen som helst dokumentasjon på at den er reaparert, ikke ødelagt etc. Lurer bare på om det var noe galt med den? On Thu Jul 15 8:17 , 'NO Kundeservice' sent: Hei, Takk for tilbakemeldingen. Jeg har nå sendt Dem en ferdigfrankert returlapp. Pakk ned produktet med all dens originale tilbehør, klistre på returlappen og dropp pakken av ved nærmeste postkontor. Etter dette går alt automatisk. Vi tester, bekrefter feil og sender ut reparert/nytt produkt eller krediterer Dem om De oppfyller krediteringskrav. Eventuell henting av varen må avtales med Posten/Bring av Dem selv. Med vennlig hilsen/Regards Daniel Hamedin Dustin.no Ordreavdeling Tlf Salg B2B: 21 04 40 40 Tlf Kundeservice B2B: 21 04 40 30 Tlf Salg Privat: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice Privat: 21 04 40 10 [email protected] [email protected] [email protected] For en enkel håndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se: http://www.dustin.no / www.dustinhome.no From: Herman Nåheim [mailto:[email protected]] Sent: den 14 juli 2010 17:22 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Hei, har ikke funnet noen som vil lÃ¥ne megcpu, sÃ¥ hvis dere sender meg returkonvolutt hadde det fint. On Mon May 31 15:41 , 'NO Kundeservice' sent: Hei Har du mulighet til Ã¥ teste PC med en annen CPU, bare for Ã¥ konstatere at feilen ligger pÃ¥ Intel core i7 920? Hvis ikke sÃ¥ kan vi sende deg en ferdig frankert returlapp til din post adresse som du kan bruke til Ã¥ sende varen tilbake til oss for reklamasjon. Vi vil deretter sende deg ny erstattning med engang vi fÃ¥r konstatert feil pÃ¥ varen, nÃ¥r den ankommer vÃ¥r returavdeling i Stockholm. PS: Det er viktig at varen sendes tilbake i orginal emballasje med orginal tilbehør. Med vennlig hilsen Vinh Nguyen Dustin Home Order/Kundeservice Tlf Salg: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice: 21 04 40 10 Sentralbord: +46 855 344 000 [email protected] [email protected] For en enkel hÃ¥ndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin Home AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se www.dustinhome.no From: Herman NÃ¥heim [mailto:[email protected]] Sent: den 31 maj 2010 15:31 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Hei, jeg har BIOS versjon 0808. Hilsen Herman Fra: Vinh Quang Nguyen [mailto:[email protected]] PÃ¥ vegne av NO Kundeservice Sendt: 31. mai 2010 10:55 Til: Herman NÃ¥heim Emne: RE: Intel i7 920 Heisann Hvilken BIOS versjon har du pÃ¥ ASUS P6T SE hovedkortet? Jeg ser pÃ¥ hjemmesiden til ASUS at man mÃ¥ ha BIOS 0203, eller senere for at HK skal kunne fungere med nye CPU som intel core i7 920. Kilde: http://www.asus.com/...4yhK6y9W9o7iQ9E Vennligst bekreft at du har BIOS 0203 eller senere. Med vennlig hilsen Vinh Nguyen Dustin Home Order/Kundeservice Tlf Salg: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice: 21 04 40 10 Sentralbord: +46 855 344 000 [email protected] [email protected] For en enkel hÃ¥ndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin Home AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se www.dustinhome.no From: Herman NÃ¥heim [mailto:[email protected]] Sent: den 28 maj 2010 18:30 To: NO Kundeservice Subject: RE: Intel i7 920 Ok, da var OS ogsÃ¥ reinstallert og BIOS er av nyeste versjon. Det hjalp ikke fÃ¥r fortsatt masse bluescreen og pcen henger seg. Mvh Herman NÃ…heim Fra: Henrik Breivik [mailto:[email protected]] PÃ¥ vegne av NO Kundeservice Sendt: 25. mai 2010 09:51 Til: Herman NÃ¥heim Emne: RE: Intel i7 920 Heisann, Ser det er flere som har fÃ¥tt det til Ã¥ funke med ominstallasjon av OS og oppdatering av bios med samme problem. Det er utrolig sjeldent at en Intel-CPU er defekt, har mer tro pÃ¥ hovedkortet i sÃ¥ fall, om noe er defekt pÃ¥ PC’en. Kunne du testet med reisnstall og evnt biosupdate? Med vennlig hilsen Henrik Breivik Dustin.no / Dustinhome.no Teamleader Salg/Kundeservice Tlf Salg B2B: 21 04 40 40 Tlf Kundeservice B2B: 21 04 40 30 Tlf Salg Privat: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice Privat: 21 04 40 10 Faks: 21044011 [email protected] [email protected] [email protected] For en enkel hÃ¥ndtering, vennligst hold mailhistorikken intakt. Eventuelle priser som gis av Dustin AS i denne mail er per stykk, eksklusive frakt og gjelder bare i dag. For aktuelle priser se: http://www.dustin.no / www.dustinhome.no From: Herman NÃ¥heim [mailto:[email protected]] Sent: den 23 maj 2010 12:11 To: NO Kundeservice Home Subject: Intel i7 920 Hei, jeg kjøpte min intel i7 920 like før nyttÃ¥r (ordrenummer: 8839362). Den har fungert fint helt til et par uker siden. NÃ¥ fÃ¥r kanskje 15-20 bluescreens hver dag alle med meldingen "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval" Pcen fryser hele tiden og lyden lagger i takt med at musen fryser (pcen henger seg) Virker helt klart at det er noe galt med prosessoren. Hva skal jeg gjøre? Mvh Herman NÃ¥heim (6085) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) defekt Cpu kommer ikke med BS - skal holde eller restarte system. Sjekk minne og harddisk. Endret 26. august 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Som posteren over sier så er normalt ikke bluescreens forårsaket av CPU feil. CPUer er nesten alltid helt fungerende eller helt død. Selv om det sikkert ikke er helt umulig at dette er feilkilden så ville jeg først og fremst sett på STOP-koden du får på bluescreen skjermen. Når vi har denne kan vi søke frem hva det er maskinen klager på. Er det samme beskjed gang på gang går det ann å finne frem til feilårsaken ved å søke frem informasjon på STOp koden, og om du får tilsynelatende tilfeldige STOP koder hver gang så er alltid minneproblemer det første du bør undersøke. obs: om du ikke får tid til å skrive ned STOP koden pga. maskinen automatisk rebooter kan du slå av denne funksjonen fra egenskaper på min datamaskin. -Stigma Endret 26. august 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hmm, artig, mye som kan gjøre dette. Hadde begynt med å teste ram, memtest86. Sjekk at strøminstillingene for ram og cpu er riktige i bios, sjekk med intel hva de skal være og sett dem riktig, ikke auto, har du oc på den kan det godt tenkes at vcore er litt lav... Skjer det i sikker modus også, eller bare ved vanlig innlogging? Sjekk eventuelt om maskinen krasjer med live linux, funker den greit i sikker og/eller linux kan det være driverfeil. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Mye å ta tak i her. Skal ta en runde med Memtest 86. Skal skjekke om den klikker i sikkerhetsmodus. Skal skjekke om den klikker med LinuxliveCD. Oppdaterer når jeg har fått gjort det. Må få tak i noe rødsprit først. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Fint å sjekke alle de tingene der - men først og fremst ville jeg som sagt notert deg STOP-koden for bluescreenene du får. Basert på om det er samme feilen gang på gang - og hvilken type feil det er så kan vi utelukke mange av de tingene du ellers vil komme til å bruke mye tid på å teste "blindt". Ingen poeng i å lage seg mer arbeid enn man trenger tross alt... -Stigma Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Fint å sjekke alle de tingene der - men først og fremst ville jeg som sagt notert deg STOP-koden for bluescreenene du får. Basert på om det er samme feilen gang på gang - og hvilken type feil det er så kan vi utelukke mange av de tingene du ellers vil komme til å bruke mye tid på å teste "blindt". Ingen poeng i å lage seg mer arbeid enn man trenger tross alt... -Stigma Hvor står stopp koden? Hvordan får man deaktivert at den rebooter etter bluescreen? Den restarter seg nemlig på 1sek. Er det der det står.(Bilde under er fra google.) Stop: Endret 27. august 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Fint å sjekke alle de tingene der - men først og fremst ville jeg som sagt notert deg STOP-koden for bluescreenene du får. Basert på om det er samme feilen gang på gang - og hvilken type feil det er så kan vi utelukke mange av de tingene du ellers vil komme til å bruke mye tid på å teste "blindt". Ingen poeng i å lage seg mer arbeid enn man trenger tross alt... -Stigma Hvor står stopp koden? Hvordan får man deaktivert at den rebooter etter bluescreen? Den restarter seg nemlig på 1sek. Er det der det står.(Bilde under er fra google.) Stop: STOP koden er enkelt nok koden som står rett bak STOP i bluescreenen din. I tilfellet for screenshottet ditt er det altså: 0x000000d1 Googler du 0x000000d1 vil du få frem både detaljert info om nøyaktig hva det er den "klager på", samt ofte forslag til å løse denne spesifike feilen. her kan du lese mer for eksempel: http://kadaitcha.cx/xp/stop_error.html#0x000000D1 0x000000d1 er desverre en av de litt mer generelle feilkodene, så det er ikke en av de som har helt åpenbare feilkilder, men du vil ihvertfall kunne finne en del typiske problemkilder for denne spesifikke koden du kan undersøke. Du vil også kunne finne massevis av forumtråder der folk har fått hjelp med samme spesifikke feilkode, og hvis du kjenner deg igjen i det som beskrives kan du ofte finne en løsning derfra. EDIT: jeg ser nå du sa bildet var fra google - så da kan du se bortifra det jeg snakket om i forhold til denne spesifikke koden selvfølgelig. Du kan analysere deg videre frem til feilkilden om nødvendig ved å analysere feilsøkings minidumps som systemet lagrer når det lager bluescreen. Dette fjerner mesteparten av gjettingen i prosessen med å finne feilkilden ved å se på nøyaktig hva det var som skjedde da systemet crashet. Ved å se på et parforskjellige minidumps og se om det samme skjer gang på gang og i hvilken modul kan man isolere feilen. Dette er dog kanskje i overkant teknisk krevende for de fleste - men vi har et par folk her på forumet som er meget gode på slik analyse og ofte sier seg villige til å hjelpe folk med slikt. Om det blir nødvendig kan du sikkert bare lage en ny tråd med tittel "hjelp meg å analysere BSOD minidumps", men da bør du ha filene fra flere crash klar til analyse på forhånd. Håper dette hjelper deg å lage en "slagplan" for å rette problemet. I første omgang som sagt kan du bare google koden og se om du kjenner deg igjen i problemene som andre har opplevd da dette ofte kan være nok til å løse de mest vanlige problemene. OBS OBS!! Det er som sagt veldig viktig å sørge for at før du søker opp STOP koder for hjelp må du være sikker på at det er den samme koden du får igjen og igjen. Om du får en hel rekke forskjellige STOP koder er det veldig typisk at problemet ligger i defekt eller problematiske RAM instillinger og det første du da bør gjøre er å kjøre en passende RAM test. Å søke opp STOP koder er selvfølgelig meningsløst dersom det er tilfeldig korrupsjon av data i RAM som er feilårsaken (og dette er faktisk en av de mer vanlige feilårsakene til vedvarende BSOD problemer, og "nesten alltid" årsaken for BSOD problemer med veldig varierende koder). Si i fra om du trenger videre råd (mulig du da må PMe meg om jeg ikke følger med på tråden) -Stigma Endret 27. august 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 (endret) hei, her kommer en update, fyller inn mer utover dagen da jeg skal teste en del. Tror jeg har sletta mindump filen før derfor såfå bluescreens i denne printscreenen. Memtes86: Ingen feil funnet Har heller ikke hatt noen bluescreens enda. Får vente å se. Fikk nettopp "Bluescreen" grunnen til at jeg skriver " ". Er fordi pcen ikke får opp bluescreen, men fryser totalt. Ingen ting fungerer(mus,tastatur, CTRL+ALT+DELETE) Når jeg klikker på restarknappen som egentlig skal slå av pcen instant. Det som sjer at det går 5sec (Akkurat som om man holder slåavknappen i 5sec) Så slar den seg av, så går det 2-3sec så slår den seg på igjen. Beklager om dette er rotete forklart. Endret 29. august 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Er ingen som har noe å si? Jeg kjører med standar BIOS innstillinger. Få bluescreens ofte, men rekker ikke å skrive ned stoppkoden. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 HELP ME PLZ Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Da har jeg endelig fått skrevet ned STOP-koden *** Stop: 0X00000101 (0X0000000000000019,0X0000000000000000,0XFFFFF880030F9180,0X0000000000000006) Lenke til kommentar
power Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Da har jeg endelig fått skrevet ned STOP-koden *** Stop: 0X00000101 (0X0000000000000019,0X0000000000000000,0XFFFFF880030F9180,0X0000000000000006) Kjørte du memtest86? Bluescreens er ofte ramfeil, hadde det samme problemet på laptopen min. Du bør kjøre memtest i minst 12 timer for å få testet rammen skikkelig. Er det noe feil med rammen vil du få røde linjer som her -> Link Patch alt av drivere og programmer (Direct X) osv, tilbakestil endringer gjort i bios. Kanskje verdt å prøve å oppgradere BIOS? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hvis maskinen klarer å være i windows en stund før den krasjer kan du installere dette programmet: WhoCrashed Neste gang maskinen krasjer analyserer den krasjen og gir deg en feilrapport når du starter maskinen igjen. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Da har jeg endelig fått skrevet ned STOP-koden *** Stop: 0X00000101 (0X0000000000000019,0X0000000000000000,0XFFFFF880030F9180,0X0000000000000006) Kjørte du memtest86? Bluescreens er ofte ramfeil, hadde det samme problemet på laptopen min. Du bør kjøre memtest i minst 12 timer for å få testet rammen skikkelig. Er det noe feil med rammen vil du få røde linjer som her -> Link Patch alt av drivere og programmer (Direct X) osv, tilbakestil endringer gjort i bios. Kanskje verdt å prøve å oppgradere BIOS? OK. Takk for svar! Skal ta en driver oppdatering, se om det er en ny versjon av BIOS. Hvis du ser på post 9 så har jeg kjørt Memtest86, men skal prøve å kjøre i 12timer. Skal også inntalere Whocrashed, for pcen holder seg lenge i Windows. Bruker den jo hele tiden. EDIT: Kjørte Memtest86 i 16timer 0 feil. Har også innstalert lyd, net, chipset og skjermkort drivere av nyeste versjon + nyeste BIOS Edit2: 500 innlegg Endret 23. oktober 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Problemer er enda ikke løst folkens.Har ikke fått til whocrashed Endret 5. november 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det er jo tydelig at en av komponentene dine lager krøll for deg, men hvilken? Anbefaler at du feiltester en og en komponent i en annen pc, på denne måten kan du til slutt sitte igjen med kun hovedkort og da er det nok sannsynligvis synderen. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Litt og jobbe med her, jeg kan jo begynne med å koble ut alt som er unødvendig, ekstra hdd, drev. Men tviler på at de lager problemer. RAM har jo blitt grundig testet med over 20timer totalt med Memtest86, er dette en sikker kilde for at de er problem frie? Vidre sitter jeg da igjen med cpu, hk og skjermkort. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Nja... Memtest86 er ikke en bombesikker test, men relativ god en. Om du ønsker å prøve noe så justerer du på timingsene til ramen så de blir slakkere , dvs du øker disse fra feks 5 til 6 eller 18 til 20 eller 24 etc. Volt på ram kan også prøves å økes et lite hack, men pass på at det er godt under 1.65 grensa som I7 ene ikke liker. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Har en liten teori, de siste ukene har jeg kjørt med alle kabinettviftene på maks inkl skjermkortet. Pcen har oppført seg mye bedre mye færre bluescreens. Men skjermkortet har krasjet flere ganger. Kommer sånn greie opp i Windows der det står: "Skjermkort driveren har sluttet å fungere" også er F. eks hele skjermen organsje, så går det noen sekunder så funker alt fint igjen. Men som sagt fungerer pcen mye bedre med alle viftene på fult. Siden dette ikke gir mer en 1-2 grader forskjell på min cpu grunnet NOCTUA NH-U12P SE2 som allerede kjører på fullt, der i mot på skjermkortet er jo nesten 20 grader kaldere. Så jeg tenkte at kanskje dette kan gi en identifikasjon på at det kanskje er noe galt med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå