chupman Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Jeg skal bygge meg en pc, og lurer på om dette er en ok gaming pc, for de nyeste spillene nå til dags? Grafikk kort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Hovedkort: ASUS P7P55D Deluxe, P55, Socket-1156 Prossesor: Intel Core™ i5 Dual Processor i5-650 RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 hardisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, Strømforsyning: Corsair TX 750W PSU kabinett: NZXT Phantom Big Tower Hvit Dette er hva jeg hadde tenkt meg. Jeg lurer på om dere har noen forslag til deler jeg burde bytte ut? Prisen for dette er tilsammen Totalt: ca: 9 100 NOK. Lurer på om hardisken jeg har valgt funker på et hovedkort (sata 300) Setter pris på alle forslag! Endret 30. august 2010 av chupman Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hvorfor greenpower? er du miljøbevisst? Mener å ha lest at Black er raskere. Jeg hadde ikke gått for Cour 2 Duo, nå som i7 og i5 er på markedet. Lenke til kommentar
chupman Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Hvorfor greenpower? er du miljøbevisst? Mener å ha lest at Black er raskere. Jeg hadde ikke gått for Cour 2 Duo, nå som i7 og i5 er på markedet. Jeg så bare på Produktanmeldelser den hadde fått på komplett.no Er prisen den samme på black, som jeg har valgt? Hva er prisen på i5 og i7, i forhold til core 2 duo? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Det er 200,- mer for Black, men jeg ville valgt den. Og btw. på ASUS P7P55D Deluxe, P55, Socket-1156 får du ikke montert en Core 2 Duo, den hører til ett annet socket. Så med det hovedkortet kan du bare velge mellom i prosessorer. Du får i5 prosessorer til samme pris som det du har valgt, eller mer. Endret 26. august 2010 av venture Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) 8GB ram er jeg litt usikker på? Endret 26. august 2010 av Wizzlee Lenke til kommentar
chupman Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Det er 200,- mer for Black, men jeg ville valgt den. Og btw. på ASUS P7P55D Deluxe, P55, Socket-1156 får du ikke montert en Core 2 Duo, den hører til ett annet socket. Så med det hovedkortet kan du bare velge mellom i prosessorer. Du får i5 prosessorer til samme pris som det du har valgt, eller mer. 200 kr er ikke mye , og takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg skal bygge meg en pc, og lurer på om dette er en ok gaming pc, for de nyeste spillene nå til dags? Hvis du putter innlegget i rett forum får du garantert mer hjelp. Dette er forumet for htpc...ikke gaming-pc Lenke til kommentar
chupman Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Jeg skal bygge meg en pc, og lurer på om dette er en ok gaming pc, for de nyeste spillene nå til dags? Hvis du putter innlegget i rett forum får du garantert mer hjelp. Dette er forumet for htpc...ikke gaming-pc haha, ja fant ut det rett etter jeg la den ut 8GB ram er jeg litt usikker på? hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ser at jeg har gjort en feil. Black hardisken er SATA6, og hovedkortet ditt er SATA3. Jeg vet ikke om SATA6 fungerer på det. Tror det skal gå greit, men du får sikkert bare mindre av ytelsen den kan gi. Ville spurt noen som har peil om det evnt. Får å være sikker. Mener fremdeles at den yter bedre enn green, selvom du ikke får full pakke. (dvs. SATA-600) Det andre aspektet ved disse harddiskene, er ytelse. Det er ikke tvil om at Black-serien er betydelig raskere. På IOPS snakker vi om 30 % bedre ytelse, og ytelsesforskjellen ved skriving og lesing ligger i akkurat det samme området. Ytelsesforskjellen er dermed 30 %, og prisforskjellen er 50 %. Akkurat dette er helt greit, du får det du betaler for. Det avgjørende spørsmålet blir da, er det noe poeng med den raskeste enheten? Fra denne hw artikkelen. Begge er SATA-300, det hovedkortet ditt yter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå