Gå til innhold

Modem/PC-løsning for å videresende innkommende SMS til en gruppe

Anbefalte innlegg

Hei.

Vet ikke om dette er rett sted men prøver.

Jeg lurer på om det finnes et program man kan bruke sammens med et SMS modem som skal fungere slik:

1. Jeg motar en sms som jeg skal sende videre til en gruppe.

2. Jeg skal da kunne sende sms til Modemet som er koblet til pcn. som igjen finner den gruppen jeg har valgt og sender samme sms ut til de tlf som ligger i denne gruppen.

Jeg vet at man kan lage grupper på mange tlf men ikke min X10. også er det flere som skal ha mulighet til og sende til modemet å spre sms til gruppen,

Takk for alle svar. Spør vis det er noe dere ikke skjønner:P

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunden til at jeg skal ha dette er.. Jeg Er IT ansvarlig i et transport firma og vi har egentlig et lite netverk pga alle bilene vi har kjørende rundt. Så fort en bil oppdager vegvesen , politi eller noe annet som er av intresse for andre biler i firmaet. skal han kunne sende en meling til sentralen også skal sentralen ta seg av og sende videre til alle andre mobiltlf i firma. Sån det fungerer i dag er det at de sender meling til meg også sender jeg den videre til en gruppe på tlf. Men det er ikke altid jeg hører tlf føre det er gåt mange timer og derfor vil jeg få automatisert dette.

MVH

Mats Hegna

Lenke til kommentar

Grunden til at jeg skal ha dette er.. Jeg Er IT ansvarlig i et transport firma og vi har egentlig et lite netverk pga alle bilene vi har kjørende rundt. Så fort en bil oppdager vegvesen , politi eller noe annet som er av intresse for andre biler i firmaet. skal han kunne sende en meling til sentralen også skal sentralen ta seg av og sende videre til alle andre mobiltlf i firma. Sån det fungerer i dag er det at de sender meling til meg også sender jeg den videre til en gruppe på tlf. Men det er ikke altid jeg hører tlf føre det er gåt mange timer og derfor vil jeg få automatisert dette.

MVH

Mats Hegna

Høres ut som om du er mer redd før vegvesen enn om bilene i bedriften er i god stand. I mine øyne er det viktigere at bilene er i orden enn at man skal forsøke å unngå kontroller.

Så ha heller alt i orden.........

Lenke til kommentar

Det var vel ikke akkurat det jeg lurte på men. Alle bilene er av Nyere modell alle er i god stand. Det er ikke det at vi er redde for politi eller vegvesen og ingen prøver og ungå de.. Men man kan varsle alle sjåfører så de er klar over at det er politi eller vegvesen, at det er en ulykke og man må kjøre en annen veg,.

Lenke til kommentar

Våger du deg ut på GNU/Linux er alt du trenger programvaren gammu, litt konfigurasjonsferdigheter, samt en gammel telefon og en datakabel (evt. ett GSM-modem). Windowsløsninger aner jeg ikke noe om, men det finnes helt sikkert noe som kan brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...