Gå til innhold

Kjøpe skreddersydd dress via internett?


Anbefalte innlegg

Altså, jeg mente ikke meget bra, som i "bespoke-bra", jeg mente meget bra i forhold til en of the rack-dress.

 

Men som sagt har jeg sett flere eksempler på at det kan bli et godt resultat med online mtm, så lenge man er nøyaktig med målene. Det optimale er å bestille en billig "prøvedress" først, og så justere målene på den andre dressen man bestiller.

 

Ok. Meget bra er jo over middels bra. Har du noen linker, fmk? Dette vil jeg sjekke ut.

 

Personlig ville jeg ikke gjort det, jeg ville heller kjøpt of the rack, og fått den justert hos skredder, men er man villig til å ta sjansen kan man jo ende opp med et godt resultat.

 

http://www.indochino.com, http://www.mytailor.com/ og http://www.thickasthievesla.com er de jeg husker i hodet.

 

Hos Thick as Thieves LA er nok prosessen en smule mer personlig enn hos de andre, og man kommuniserer via e-post med dem før dressen lages, for at det ikke skal oppstå noen misforståelser osv.

 

Nei, det der var ikke imponerende. Se på de jakkene til thickas, skulle jo tro de var laga til dverger. Bryter jo med alt som heter proposjoner og balanse. Indochino får da jammen medfart på SF som det vises til lenger oppe i tråden.

 

Du slipper ikke unna problemet med at du selv må ordne med mål og så sende dem av gårde. Da er det kanskje bedre med disse omreisende "skredderne" som i alle fall tar mål og faxer dem til ... Thailand? og får dressen sydd der. Men noen tilpasninger etter at dressen er ferdig er det selvsagt ikke snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, målene er et problem, i tillegg til at man ikke blir sett "live", så som sagt holder jeg meg unna personlig. For høy risiko og for lav gevinst til at jeg gidder å ta sjansen. Jeg vedder på at det går 20 stygge dresser derfra, for hver pene.

 

Helt enig. Det er bedre med én alminnelig fin dress som sitter godt, enn fire "skreddersydde" som ikke passer :-). Det er bare ikke mulig å få det ordentlig til via nettet. Ikke utfra hva jeg vil ha, jaffal.

 

Da er det bedre å gå i en butikk, få kjenne på stoffet, og se hvordan plagget sitter, og få gjort noen endringer der det er mulig.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en klesbutikk, men når en kunde (som oftest en kvinne) kommer og skal kjøpe dress til en mann, så sier jeg ALLTID at det beste er at han, eller de begge, kommer tilbake og prøver før man kjøper. rett og slett fordi dressen skal sitte bra, ettersom det er et "pent" antrekk.

Så jeg ville personlig ikke kjøpt en skreddersydd dress via internet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig!

Men så finnes det også en del menn som sender kvinnene sine for å handle klær for dem, fordi de ikke gidder å være med selv eller fordi de ikke bryr seg om hva de har på seg.

Opplever det stadig vekk. I de fleste tilfeller er det også slik at når de kommer parvis, så veet kvinnen størrelsen hans, mens han ikke har noooe peiling :!:

Lenke til kommentar

Helt enig!

Men så finnes det også en del menn som sender kvinnene sine for å handle klær for dem, fordi de ikke gidder å være med selv eller fordi de ikke bryr seg om hva de har på seg.

Opplever det stadig vekk. I de fleste tilfeller er det også slik at når de kommer parvis, så veet kvinnen størrelsen hans, mens han ikke har noooe peiling :!:

 

Jeg tror sammenhengen er litt annerledes, at mange menn aldri lærer å kle seg fordi kvinnene deres er med og skal bestemme. Slik lar de ikke mennene selv finne ut hva de liker og som passer dem, men lar mennene sitte igjen med en opplevelse av å være smakløse og inkompetente. Og hvis mennene tror det, da er det jo selvsagt ikke noe kjekt å handle klær.

 

Hadde gutter blitt like drillet på smak og stil som jenter, ville de likt å handle sine klær selv. Mange jenter har etter min mening ikke mer peiling på herreklær enn på dieselmotorer, men mange av dem har stort behov for å bestemme hva mennene skal ha på seg, enten det ser sånn eller slik ut.

Lenke til kommentar

Jeg hatet å handle klær når jeg var liten, og nå bruker jeg hver eneste krone jeg har til overs på klær. Har blitt mer bevisst. Stoff, passform, kombinasjon, anledning osv. For et par år sida slang jeg bare på meg det jeg hadde i skapet uten å bry meg stort, nå koser jeg meg med å velge et antrekk for dagen. Men jeg har flere venner som fortsatt går rundt i joggebukse, dagen lang, gjerne med en Ed Hardy caps.

Angående det med kjæreste kjører jeg mitt eget løp. Madamen sa hun ikke likte strikket slips, jeg kjøpte det likevel. Men hun er også av typen som ikke ser forskjell på en pen dress og en stygg dress.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg jobber i en klesbutikk, men når en kunde (som oftest en kvinne) kommer og skal kjøpe dress til en mann, så sier jeg ALLTID at det beste er at han, eller de begge, kommer tilbake og prøver før man kjøper. rett og slett fordi dressen skal sitte bra, ettersom det er et "pent" antrekk.

Så jeg ville personlig ikke kjøpt en skreddersydd dress via internet.

 

Lol.

 

For det første er det ikke en skreddersydd dress, det er målsøm. Det at du ikke en gang vet forskjellen på det sier jo noe om hvor mye du vet om herreklær. Jeg gjetter på at du jobber på Dressmann, eller en tilsvarende billigbutikk, og er det noe jeg vet er det at stort sett ingen som jobber der vet noe som helst om herreklær, annet enn det helt grunnleggende.

 

For det andre vil en dress laget på mål bestilt fra nettet sitte 10 ganger bedre enn det de aller fleste nordmenn kjøper i butikken. Det er praktisk talt umulig å ta mål så dårlig at dressen i det minste ikke passer sånn nogenlunde.

Lenke til kommentar

fkm: For det første så skal du ikke uttale deg om hva jeg vet og hva jeg ikke vet.

Personlig så ville jeg ikke kjøpt en dress via nett. Uansett om den er sydd etter kroppen din, så betyr ikke det at den vil se bra ut fordetom.

Jeg syns ikke noe om dressene på dressmann, men det betyr ikke at jeg ikke vet noe som helst om klær-

Sikekrt bare du som har peiling her.

Og btw, ta deg en kopp te. Det virker beroligendes :)

Lenke til kommentar

Klær er smak og behag, så du er ingen rette mann til å bedømme sånt ;)

 

Og jo jeg jobber på Dressmann, men det har absolutt ingen betydning/relevans her. Derfor jeg valgte å ikke svare på det.

 

Selvfølgelig er det relevant. Mennesker som jobber på Dressmann kan i 9/10 tilfeller ikke noe som helst om herreklær.

 

Det er en grunn til at jeg gjettet hvor du jobbet på første forsøk. Jobber i herreforretning + ingen kunnskap om dresser = Dressmann

Lenke til kommentar

Beklager tøveposten som forsvant. Jeg prøver igjen: En ting som jeg lurer på er hvor "standard" målene man bruker er. Jeg har et nært familiemedlem som har sydd klær hele livet, blant annet til meg. Vedkommende er absolutt veldig dyktig på slikt, og måler riktig, men kan man forvente at måten man måler for å følge diverse mønster man kjøper e.l. er samme type mål som en slik produsent bruker, eller kan de finne på sine egne sære måter å måle ting på?

 

@Henrik C: Slettet innlegget ditt da det var utenfor trådens tema. (Du bommet grovt med håret, men skjegget fikk du ganske riktig ;)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hvorfor du jobber der har da ingenting med saken å gjøre.

 

Jeg gjentar, det er en grunn til at jeg gjettet hvor du jobbet på første forsøk.

 

Hvis ingen har fortalt deg det, fmk, så får jeg være den første. Du har mye peiling, men du kan altså være litt arrogant når andre ikke når opp til ditt nivå. Det kan såre mer enn du kanskje er klar over.

 

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...