Gå til innhold

Får ikke aktivert system nr 2 :-(


Lars-Erik

Anbefalte innlegg

Har en liten sak med Nordisk Film (PlayStation3 support i Norge).

 

Jeg har kjøpt meg en PlayStation3 til for å ha to stykker.

 

Men når jeg skal aktivisere nummer 2 på PSN-kontoen min for å kunne

bruke det jeg har kjøpt og lastet ned på denne også får jeg beskjed

om at de ikke går. En noe dårlig formulert/oversatt feilmelding

sier noe om "5" og at "jeg må deaktivere minst et system for å kunne

aktivisere det nye", men jeg har ikke aktivisert noen andre systemer

enn mitt første på min konto, og jeg ser på nettet at dette ikke er

noe problem i resten av verden (de sier de kan ha opp til 5 system).

 

Men jeg ser også at det er flere i Norge som har samme problem som

meg, at de ikke får aktivisert sitt system nummer 2. Gjelder det

andre regler i Norge, og hvor er det da eventuelt oppgitt?

 

I vilkårene (som er på engelsk) for PSN står det at man har rett til

å bruke innholdet "on a limited number of systems", men det står da

iallfall "system" i flertall så da må da to være minimum :-)

 

Hvem skal man klage til når Nordisk Film ikke gidder å svare, eller

ikke skjønner hva problemer er (hvorfor har ikke Sony support selv?)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er telefon-nummeret på Sony sine hjemmesider:

PS3 Hotline: 81550970 (18:00 - 21:00, alle dager, tror jeg)

 

Og her er fra 1881:

Kontaktinformasjon for Sony Norge

Besøksadresse Martin Linges vei 17, 1364 Fornebu

Postadresse Pb. 1, 1330 Fornebu

Telefon 22 81 28 00

Hovedkontor 22 81 28 00

Telefaks 22 81 28 01

Hjemmeside http://www.sony.no/

Kundesupport 22 81 28 94

 

Her er fra Nordisk film sine hjemmesider:

820 68 322 / Price: 6,50 kr. - per minute

 

mail-adressen er "[email protected]"

 

PS! Atari suger, Amiga ruler. :p

Hilsen en gammal co-sysop på en annen BBS.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Nå fant jeg iallfall bevis for at man skal kunne ha 5 systemer aktivisert:

 

http://faq.en.playstation.com/cgi-bin/scee_gb.cfg/php/enduser/std_adp.php?locale=no_NO&p_faqid=674&p_created=1204706611&p_sid=U61glv8k&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NDgsNDgmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0wJnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9YWN0aXZhdGlvbg**&p_li=&p_topview=1

 

"Please note only a maximum of five game system's may be registered to a PLAYSTATION Network account at a time. If you wish to deactivate a system from your PLAYSTATION Network account, you must do so by accessing the PLAYSTATION Network account with the registered game system you wish to deactivate."

 

Så da skjønnner ikke jeg at flere i Norge får feil på sitt andre system hele tiden :-(

Lenke til kommentar

Jeg bruker to playstation til vanlig og har ingen problemer mer med det. Vet også om flere andre som gjør det så skulle jo egentlig ikke være noe problem. Men mener å huske at det ble redusert fra 5 til 3 systemer for ikke så lenge siden? Men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...