Gå til innhold

Student har tv på rommet, get internett. tråløst overføring av antenne signalet til tven?

Anbefalte innlegg

Hei, Min søster har nettopp flyttet til Oslo, hun har skaffet seg en liten tv på rommet sitt som hun vil ha tv kanaler til, problemet er det at bare en antenne fungerer ikke i dag, og vi må gjøre dette billigst og enkelst mulig, Hun og de to andre som bor der har get internett, dvs de har en slik antenne uttak inn i leiligheten, samme har vi her jeg bor, og jeg kjører antenne rett i tven på rommet mitt, slik at det burde gå uten problem, slik at de får blant annet nrk, tv2, tvnorge osv. hun har og skal ikke ha dekoder.

Problemet er det at der antenne signalet kommer inn i leiligheten er på en annen del av leiligheten, i stua, og hun har rom ca 10 meter der fra. er det mulig på noe som helst vis å kjøre noe form for tråløst mottaker/reciever, slik at hun får 'analoge' kanaler på sin tv?

Eller er kabel til 119 kr på clas ohlsson eneste måte å gjøre dette på? tror nemmelig at kabel ikke lar seg gjøre, da dette må henge å slenge rundt i leiligheten..

Håper på gode svar!

Takk for alle svar,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen enkel måte å overføre antennesignalet uten først å bruke en tuner slik at du får et tvbilde du kan overføre.

Denne bruker en frekvens på 5,8 GHz slik at tvsignalet ikke blir forstyrret av andre trådløse nett (til f.eks pc, mobiltelefon, ect.)

Den har også innebygd tuner slik at en kan velge kanal.

Bruksanvisning.

Endret av ein_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...