Gjest Slettet+8974354 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei Jeg har hatt en del problemer med å bruke to disker i W7, den ene disken er en Intel 80 GB SSD, den andre er en Samsung Spinpoint F3 500 GB. De første problemene var at noen oppdateringer i Windows Update ikke ville installere seg. Oppdateringen ble lastet ned, og Windows update-symbolet ble borte, da jeg skrudde av PCen oppdaterte den seg som vanlig. Men når jeg skrur på PCen igjen kommer Windows update-symbolet opp igjen, med samme oppdatering som jeg installerte sist gang Senere ville gikk det ikke an å installere programmer på HDDen, fordi Windows ikke fant er temp mappe. Da jeg skulle oppdatere MSE ville den ikke oppdatere seg, og det ble anbefalt å prøve å re-installere MSE, det gikk ikke. Etter dette gikk det ikke an å lagre programmer på SSDen. Nå er det blitt vansker med å flytte og lagre filer på begge lagringsmediene. Jeg får en feilmelding om at filene ikke kan lokaliseres på disken, hvis jeg da trykker "prøv på nytt" funker det. Men derimot idag, fikk jeg ikke lagret et word dokument pga. samme feil, da hjalp det ikke å trykke "Prøv på nytt" heller. Jeg er ganske sikker på at jeg har messet opp noe selv, da jeg flyttet Mine ... mappene. Nå har jeg blitt så lei av alt styret, at jeg vil re-installere W7. Angående det har jeg noen spørsmål: 1) Kan jeg re-installere W7 med en OEM lisens i det hele tatt? 2) Hvordan skal jeg går fram med mappeplasseringer fra SSD til HDD. Jeg vil helst ha flyttet Mine bilder, Videoer, musikk osv. over til HDDen, da disse tar mest plass. Dvs kun OS og Utvalgte programmer på SSDen? 3) Jeg vil helst ha programmene som ikke skal være på SSDen, på en egen partisjon på 500 GB disken. Er dette mulig? 4) Kan jeg lage en egen partisjon på SSDen, til OS, og kun til det? Er det lurt å partisjonere på en SSD, ev. noe jeg bør passe på når jeg partisjonerer på SSD? 5) 500 GB disken skal også ha tilgang til Temp-mappen, hvordan får jeg til det? Takker for all hjelp -Simen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 1. Ja du kan reinstallere OEM versjonen så mange ganger du vil (5 automatiske aktiveringer, resten på telefon), så lenge det er på samme pc. 2. Du kan flytte Mine dokumenter etc fra c: til 500 GB disken, ved å bruke bibloteker, søk på nettet for mer info. 3. Ikke lurt i det hele tatt, la alt av programmer være på OS disken, kan skape trøbbel å fordele dem rundt, og ved en formatering må du huske å slette alle program mapper fra ulike steder, for de vil ikke virke på en ny ren installasjon. 4. Det er ikke lurt å partisjonere SSD disker i det hele tatt, så bruk de 80 GB du, det er jo i grenseland uansett. 5. Det går sikkert, søk på nett. Sikkert bare en register endring. Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Jeg har XPx64 og Intel 80GB SSD, men prøver.. 2 : Ganske enkelt ved å lage en egen mappe på HDD'en. 3 : Fullt mulig, jeg har flere programmer installert på denne måten. Det eneste jeg trenger ved evt. en reinstall er å lage en snarvei på skrivebordet til programmet. 4 : Snakker for meg selv, har ikke partisjonert SSD'en. Tror ikke det er så lurt. Hvis du ikke er ekspert angående SSD'er råder jeg deg til å jevnlig besøke SSD tråden på forumet. For å sjekke at SSD'en faktisk yter slik den skal, bør du teste med AS SSD og legge ut resultatet i SSD benketråden. Endret 26. august 2010 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå