Trainman Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Når jeg høyreklikker på "Min datamaskin" og deretter "Behandle" får jeg en feilmelding som sier: Noen som har en løsning? Har googlet men ble ikke så mye klokere. Endret 26. august 2010 av Trainman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 prøv å kjør mmc Så legger du til de snapins ene du trenger.. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Hmm... Hjalp ikke. Men takk for svar. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei Trainman Har du ordnet opp? Hvis ikke, har du den Computer Management shortcut lnk i Administartive Tools? kontrollere det. 1 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Hei Wiberos. Ikke kommet noen vei enda. Men under C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools\ så ligger det en snarvei til Datamaskinbehandling ja. Var det der du mente? Er den filbanen det henvises til i feilmeldingen. Godt du kom på banen. Øyner håp nå! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 ja det er vel det som er på norsk kanskje? Dobbeltklikk på den, kommer du da til datamaskinbehandlingen? eller ikke? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Da kommer jeg til datamaskinbehandling ja, så linken virker. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ok, du kan kontrollere linken med å høyreklikk på den og velg properties. Velg General fanen Så skrive: Computer Management i felten overst og ok slik at shortcut skifter navn. Det er bare et forsøk, med utgangspunkt til feilmeldningen du hadde. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Hjalp desverre ikke. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ok da er det mer som må prøves. For å ikke forandre for mye, jeg skal prøve å generere den samme feilmelding og gi deg eventuelt et bedre forslag. Men nå blir det kveld for meg, så til i morgen Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Fine ting Wiberos. Tusen takk for hjelpen så langt. Til i morgen Sov godt. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei Trainman.... det ble seint i dag, men Siden jeg har ikke prøvd meg på den feilmeldningen (skulle ønske at det var 29 timer/dag) så skal vi prøve på følgende: 1)Enable for å vise skjulte filer osv, osv fra _mappealternativer_ i kontrollpanel. 2) I C:\windows\system32 folder, skal du kontrollere at: compmgmt.msc og CompMgmtLauncher.exe er som vist på bilde 3) I C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools sleter du Datamaskinbehandling --> shortcut 4) Klikk på _Start_kjør_ og skrive _regedit_ og _Ok_ 5) Finne frem til HKEY_CLASSES_ROOT\CLID\{20D04FE0-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\Manage , rightklikk på Manage og velg Exporter. Lagre filen som Manage. (zip og vedlegg her.) 6) Right klikk på Manage key igjen og velg slet. Behandle option når du rightklikker på Datamaskin skal være borte. Reboot uansett. 7) I C:\windows\system32 , right klikk på compmgmt.msc og velg å lage link (snarvei). Den vil lagres på Skrivebord. Dobbeltklikk på den og bekreft at den fungerer. Vi skal ta resten når du har gått gjennom alt det her. Vi prøver slik som her for å ungå mer problemer og for å holde mer kontroll på hva vi gjør. 1 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Manage.rar Her er manage fra registeret. Må igjen takke så mye for at du tar deg bryet Wiberos. Er jo ikke første gangen du hjelper meg heller. Endret 2. september 2010 av Trainman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 vel, så lenge mmc ikke starter og alle forslagene som er kommet etter min post handler om å åpne noe i mmc, så nytter det ikke. Finn ei *.msc fil en plass under windows katalogen og velg å åpne den med Microsoft Managemnt Console.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 kanskje du finner hjelp her http://support.microsoft.com/fixit Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei igjen @Du har sikkert ikke registrert at alt vedrørende console osv, det fungerer. CompMgmtLauncher fungerer og det på grunn av det som kommer fram i feilmeldningen. Om Launcher registry entry var feil, så ville explorer.exe gi feilfeldningen isted.@TrainmanVedlegger noe filer. TrainmanRestore.zipBilder: Siden du har laget shortcut for compmgmt.msc på skrivebord må du redigere den. Se på bildene og redigere den med å høyreklikk på den og velg Egenskaper (Properties).Dobbeltklikk på den slik at den bekreftes som fungerende.Kopiere den deretter inn i Kontrollpanel--->Administrative verktøy.regfiler:manage_explorer.reg -----> dobbeltklikk slik at den skrives in i registry.Ved å høyreklikk på Datamaskin og velg Behandle skal explorer åpne (håper jeg).Hvis ja : høyreklikk på Manage_final slik at den skrives inn for CompMgmt + en rettelse Få håpe at den funker, men ellers vi har i hvertfall controll på noe før vi går videre. 1 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Holy mother.... Det virket!! Du er helt sjef Wiberos. Tusen hjertelig takk..:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå