Gå til innhold

Får ikke nett på PS3 via kabel på hybelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil jo normalt sett fungere med trådløst.

Har du PC med Win7, kan du bruke connectify til å dele nett med PS3.

Finner ikke dette programmet? Er det noe som må lastes ned først?

edit: fant programmet, lastet ned og innstallerte. Problemet er nå at jeg ikke får til at PS3 kobler seg på. PS3'n finner connectifyprofilen min, men etter jeg har trykket inn WAP-passord så får jeg beskjed om at det har utløpt forsøk på å koble til..frustrerende!

Har haket av for "share Internet", passord er laget og alt virker ok. Står at det er oppe å går..

What to do?!..

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Siden du sier du har fulgt håndboka, er det sikkert en bagatell, men jeg spør likevel: du har satt nettilkoplinga til kabel i innstillingene til PS3en, ikke sant? Man må velge om man skal bruke kabel eller trådløst i innstillingene.

Da jeg prøvde med kabel i PS3, så satte jeg innstilling til kabel, ja :)

Men nå når jeg har prøvd meg ut med Connectify, bruker jeg trådløs innstilling på PS.

Lenke til kommentar

Kan det være noe problem med kabelen? Er den feilkoblet og du har rette lengden på den, så kan den virke på enkelte enheter og ikke andre svjv.

Koble kabelen i PC og ping adressen til routeren (f.eks ping 192.168.0.1 -t ) Du skal da få svar på 1ms hvis alt er normalt. Routerens adresse finner du ved å skrive ipconfig og se etter standard gateway.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan det være noe problem med kabelen? Er den feilkoblet og du har rette lengden på den, så kan den virke på enkelte enheter og ikke andre svjv.

Koble kabelen i PC og ping adressen til routeren (f.eks ping 192.168.0.1 -t ) Du skal da få svar på 1ms hvis alt er normalt. Routerens adresse finner du ved å skrive ipconfig og se etter standard gateway.

Hvor skal jeg skrive ipconfig? Skjønte ikke så mye av det.. :dontgetit:

Prøvde å koble til med den andre lap'n jeg har. Kommer til punktet der jeg må skrive inn Nettverksnøkkelen. Er det passorder jeg lagde da jeg innstallerte Connectify?

edit: Bor jo på hybel, må jeg snakke med administrator får å få tak i WEP-nøkkelen?

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Startmeny (i Windows), Nederst til venstre har du nå søkefeltet og der skriver du:

CMD <enter>

--------------------------------------

ipconfig <enter>

Kryptering på aksesspunktet ditt velger du selv i Connectify. Den samme skal du selvsagt bruke på PS3. Det har ingen ting med husverts eventuelle kryptering å gjøre.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Startmeny (i Windows), Nederst til venstre har du nå søkefeltet og der skriver du:

CMD <enter>

ipconfig <enter>

Kryptering på aksesspunktet ditt velger du selv i Connectify. Den samme skal du selvsagt bruke på PS3. Det har ingen ting med husverts eventuelle kryptering å gjøre.

Der ja.

Så passordet lagde er det som skal skrives inn i wpa boksen i innstillinger på PS3?

Gjorde dette nå, fikk beskjeden: "Nøkkelinformasjonsutveksling har utløpt. WPA koden du tastet inn er muligens ikke korrekt"

Er det samme om jeg bruker WEP eller WPA2-PSK?

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig? Gikk jo på første forsøk da jeg satte opp PS3 når jeg bodde hos morsan og farsan.

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Burde fungere greit det. Har brukt WPA2 mot PS3 her tidligere.

Du kan jo prøve uten kryptering.

Altså, null passord - åpent nett?

edit: mulig jeg har kødda det opp på ip adress, gateway, dns osv på PS3 innstillingene altså..hva skal de stå på?

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...