black_sheep Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei, Enn så lenge har jeg kabel på hybelen, men blir vel et trådløst snart. Uansett, kobla i PS3'n. Men den finner ikke nettet. Hva gjør jeg? Har fulgt "oppskriften" i PS3-boka. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Prøv kabelen i en PC. Funker ikke det, så gå inn i startmeny, velg Kjør... CMD <enter> Skriv: ipconfig <enter> Post ipadresse og gateway her. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Prøv kabelen i en PC. Funker ikke det, så gå inn i startmeny, velg Kjør... CMD <enter> Skriv: ipconfig <enter> Post ipadresse og gateway her. Går som bare det i PC'n.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Da skal det være nok å sette PS3 til å hente ipadresse automatisk. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Da skal det være nok å sette PS3 til å hente ipadresse automatisk. Det prøvde jeg. Funket dårlig. Hva om jeg setter opp et trådløst nett på hybelen da? Vil det gjøre det enklere å oppdage nett for PS3'n? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Det vil jo normalt sett fungere med trådløst. Har du PC med Win7, kan du bruke connectify til å dele nett med PS3. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Har 7 ja. Det er et program som ligger der? (Bruker annen pc nå) Tester ut det når jeg kommer tilbake etter helgen. - Før jeg eventuelt kjøper en router. Takk Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Det vil jo normalt sett fungere med trådløst. Har du PC med Win7, kan du bruke connectify til å dele nett med PS3. Finner ikke dette programmet? Er det noe som må lastes ned først? edit: fant programmet, lastet ned og innstallerte. Problemet er nå at jeg ikke får til at PS3 kobler seg på. PS3'n finner connectifyprofilen min, men etter jeg har trykket inn WAP-passord så får jeg beskjed om at det har utløpt forsøk på å koble til..frustrerende! Har haket av for "share Internet", passord er laget og alt virker ok. Står at det er oppe å går.. What to do?!.. Endret 31. august 2010 av black_sheep Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Sorry altså, men bumper. Gira på å få opp nettet her! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Siden du sier du har fulgt håndboka, er det sikkert en bagatell, men jeg spør likevel: du har satt nettilkoplinga til kabel i innstillingene til PS3en, ikke sant? Man må velge om man skal bruke kabel eller trådløst i innstillingene. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Siden du sier du har fulgt håndboka, er det sikkert en bagatell, men jeg spør likevel: du har satt nettilkoplinga til kabel i innstillingene til PS3en, ikke sant? Man må velge om man skal bruke kabel eller trådløst i innstillingene. Da jeg prøvde med kabel i PS3, så satte jeg innstilling til kabel, ja Men nå når jeg har prøvd meg ut med Connectify, bruker jeg trådløs innstilling på PS. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Da så. Måtte bare spørre da man klarer å hoppe over de enkleste løsningene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Kan det være noe problem med kabelen? Er den feilkoblet og du har rette lengden på den, så kan den virke på enkelte enheter og ikke andre svjv. Koble kabelen i PC og ping adressen til routeren (f.eks ping 192.168.0.1 -t ) Du skal da få svar på 1ms hvis alt er normalt. Routerens adresse finner du ved å skrive ipconfig og se etter standard gateway. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Kan det være noe problem med kabelen? Er den feilkoblet og du har rette lengden på den, så kan den virke på enkelte enheter og ikke andre svjv. Koble kabelen i PC og ping adressen til routeren (f.eks ping 192.168.0.1 -t ) Du skal da få svar på 1ms hvis alt er normalt. Routerens adresse finner du ved å skrive ipconfig og se etter standard gateway. Hvor skal jeg skrive ipconfig? Skjønte ikke så mye av det.. Prøvde å koble til med den andre lap'n jeg har. Kommer til punktet der jeg må skrive inn Nettverksnøkkelen. Er det passorder jeg lagde da jeg innstallerte Connectify? edit: Bor jo på hybel, må jeg snakke med administrator får å få tak i WEP-nøkkelen? Endret 13. september 2010 av black_sheep Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Startmeny (i Windows), Nederst til venstre har du nå søkefeltet og der skriver du: CMD <enter> -------------------------------------- ipconfig <enter> -------------------------------------- Kryptering på aksesspunktet ditt velger du selv i Connectify. Den samme skal du selvsagt bruke på PS3. Det har ingen ting med husverts eventuelle kryptering å gjøre. Endret 13. september 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Startmeny (i Windows), Nederst til venstre har du nå søkefeltet og der skriver du: CMD <enter> -------------------------------------- ipconfig <enter> -------------------------------------- Kryptering på aksesspunktet ditt velger du selv i Connectify. Den samme skal du selvsagt bruke på PS3. Det har ingen ting med husverts eventuelle kryptering å gjøre. Der ja. Så passordet lagde er det som skal skrives inn i wpa boksen i innstillinger på PS3? Gjorde dette nå, fikk beskjeden: "Nøkkelinformasjonsutveksling har utløpt. WPA koden du tastet inn er muligens ikke korrekt" Er det samme om jeg bruker WEP eller WPA2-PSK? Skjønner ikke at det skal være så vanskelig? Gikk jo på første forsøk da jeg satte opp PS3 når jeg bodde hos morsan og farsan. Endret 13. september 2010 av black_sheep Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Burde fungere greit det. Har brukt WPA2 mot PS3 her tidligere. Du kan jo prøve uten kryptering. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Burde fungere greit det. Har brukt WPA2 mot PS3 her tidligere. Du kan jo prøve uten kryptering. Altså, null passord - åpent nett? edit: mulig jeg har kødda det opp på ip adress, gateway, dns osv på PS3 innstillingene altså..hva skal de stå på? Endret 13. september 2010 av black_sheep Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ja. Bare for å se om det hjelper. Det er jo viktig å gjøre ting enklest mulig ved problemer. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Ja. Bare for å se om det hjelper. Det er jo viktig å gjøre ting enklest mulig ved problemer. PS3 fant ikke PC'n engang da jeg prøvde det, Ad-Hoc open. Fler forslag? Det må jo gå? Prøvde med wpa2-psk nå. fikk beskjed "forsøket på å oppnå en IP adresse har utløpt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå