Johan231 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Noen som har noen tips om et program hvor jeg kan ha oversikt over og bestemme over LAN-nettverket? Har prøvd ut noen programmer blant annet Net Limiter noe som ikke fungerte på Windows 7. Om dere har noen spørsmål så kjør på. Og alle tips er velkomne! Takk på forhånd Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 spørs hva du mener med "bestemme over". Du må nok spesifisere nermere. Beskriv nettverket ditt og hva du ønsker å sette av begrensninger. Lenke til kommentar
Johan231 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 spørs hva du mener med "bestemme over". Du må nok spesifisere nermere. Beskriv nettverket ditt og hva du ønsker å sette av begrensninger. Var tidligere i år på et stort LAN-party med ca 100 personer, en av administratorene der hadde et program hvor han hadde oversikt over alle PC'ene, der kunne kan også stenge nettet eller begrense hastigheten på de forskjellige dataene. Jeg ønsker med noe lignende eller det samme Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Åh. Det har jeg ikke vært borti, men hadde vært interresant å visst hva det var for slags program. Og ikke minst - hva lisensen koster Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 spørs hva du mener med "bestemme over". Du må nok spesifisere nermere. Beskriv nettverket ditt og hva du ønsker å sette av begrensninger. Var tidligere i år på et stort LAN-party med ca 100 personer, en av administratorene der hadde et program hvor han hadde oversikt over alle PC'ene, der kunne kan også stenge nettet eller begrense hastigheten på de forskjellige dataene. Jeg ønsker med noe lignende eller det samme Dette gjøres som regel med konfigurasjonsverktøyene til switchene som brukes. Switchene som kan gjøre disse tingene er derimot relativt dyre. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Altså, din PC er en del av netteverket, koblet til en switch/hub/router og kan ikke som sakt styre noe egentlig. Du må ha PC før switch/hub/router som det går internett-igjennom dersom du ønsker å styre noe konkret. Det finnes også switcher/huber/routere som tillater deg å styre nettverket altså QOS. Ganske vanlig idag. Ikke skyt meg om jeg skrive noe feil her Lenke til kommentar
Johan231 Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Hvordan finner jeg ut om min router tillater det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå