Birni Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Har en Gorenje komfyr som hengslen i dør til stekovn ikke er i orden. Den slipper bare ut uten noen motstand. Noen som har vært borti å ordne en slik? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Er den under 5 år gammel, og har reklamasjonsrett? Uansett kan du bestille nye fjærer (koster sånn ca 500 for 2) fra en serviceleverandør på merket ( http://www.gorenje.no/support/service_support/serviceverksteder ) eller service. Finn frem modell, type og serienummer fra etiketten for å få riktig del. Du bytter de enkelt selv: - Løsne hengslene fra komfyren og ta av døren (løft opp låsene på hengslene) - Del døren ved å løsne skruene - Ta av de gamle fjærene - Monter alt i motsatt rekkefølge Gjort på 5 minutter, har akkurat gjort det samme på en av mine Gorenje-ovner. Lenke til kommentar
Birni Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Er den under 5 år gammel, og har reklamasjonsrett? Uansett kan du bestille nye fjærer (koster sånn ca 500 for 2) fra en serviceleverandør på merket ( http://www.gorenje.no/support/service_support/serviceverksteder ) eller service. Finn frem modell, type og serienummer fra etiketten for å få riktig del. Du bytter de enkelt selv: - Løsne hengslene fra komfyren og ta av døren (løft opp låsene på hengslene) - Del døren ved å løsne skruene - Ta av de gamle fjærene - Monter alt i motsatt rekkefølge Gjort på 5 minutter, har akkurat gjort det samme på en av mine Gorenje-ovner. Lenke til kommentar
Birni Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Takk for svar. Den er ca 6 år, så jeg får prøve å bytte den selv eller ved hjelp av en servicemann.. Skal vel klare det selv... Lenke til kommentar
Gjest medlem-343465 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hei Zanta og Birni:) Holder på å bytte hengslene på døra til gorenje-komfyren min. Har fått skrudd fra hverandre døra og tatt ut hengslene, men skjønner ikke helt hvordan de nye skal sitte på plass. Han i butikken sa at jeg skulle dra frem hengslene før jeg skrudde dem fast, men de sitter jo bom fast.. Noen som tilfeldigvis har tid til å guide litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå