Stagga89 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei. som sagt vil ikke min asus starte opp. Har prøvd å søke litt rundt, men fant ingen løsninger der. Har også prøvd å åpne lokkene for ram og hdd for å se om jeg fant bios batteriet uten hell. Er det noen som har en ide for hva jeg kan gjøre for å resette bios eller noe annet som kan fåmaskinen til å virke igjen? Vil helst ikke sende den inn til service da dette tar laaang tid -Stagga Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Er det noe liv i det hele tatt? Dødt power eller defekt/kortsluttet batteri kanskje? Prøv evt. å starte uten batteri (power må selvfølgelig være tilkoblet). Mål spenning på power-pluggen, den bør stemme overens med merkingen på poweret. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Strøm er ok. Batt. ok. Vifter starter, og lys lyser, men ingen tegn til liv fra bios Har prøvd de andre rådene uten hell. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Sikker på at det ikke er skjermen som er "død"? Prøvd med ekstern skjerm? Har den vært utsatt for noe spesielt forut for problemene? Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 ekstern skjerm funker heller ikke.. hverken hdmi eller vga. Den har ikke vært utsatt for noe særlig siden den er bare 2 uker gammel Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Forutsatt at den ikke har vært utsatt for noen fysiske påkjenninge, lynnedslag eller et mislykket forsøk på å flashe BIOS e.l. burde det være en klar reklamasjon/garanti-sak. Tror dessverre ikke det er særlig du kan eller bør gjøre selv. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 æsj.. jaja. får heller smøre meg med tålmodighet de ukene det tar å få fikset den da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå