Gå til innhold

Godt betalte jobber uten udtanning?

Anbefalte innlegg

Har om dagen jobb hos flisekompaniet fra 15-18 mandag, onsdag og fredag hvor jeg får 120kr timen og 80% stilling i barnehage hvor jeg jobber fra 08-14 hvor jeg får 124kr timen. Som dere skjønner så er ikke dette å bli rik av!

Selv har jeg ingen utdannelse og lurer på hvilke jobber jeg burde søke på som gir godt timesbetalt/fast?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noe bedre betalt uten utdanning tror jeg du skal lete lenge etter

jeg kan si noe om erfaring fra en annen type jobb:

fiskemottak:

der er det sesong arbeid så jobber man fra og med august til og med desember, så litt i februar, så mai og juni.

men når man jobber der så jobber man gjerne 12-20 timer om gangen med middag og pause annenhver time og tjener 124kr timen normalt, etter kl 17 så 50% tilegg så etter kl 21 100% tillegg

helger starter tilleget på tidligere klokkeslett

mora mi jobber på fiskemottak og tjener 36 000 netto hver mnd ca etter hvor mye ho ønsker å jobbe og ta fri

noe bedre enn det tror jeg ikke du får uten utdanning.

har jobbet selv på fiskemottak i 6 mnd og det er OK jobb. ikke så altfor hardt og heller ikke kjedelig, kommer ann på hvilken stasjon du står på.

mamma hadde bedre betalt i hele fjor enn mi kone hadde ved 70% stilling som omsorgsarbeider med 10 års erfaring (150kr timen) og ho hadde i tillegg ekstra vakter og ho har fagbrev

har hørt søppelkjøring og det arbeidet skal være godt betalt med ikke så godt betalt.

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Da jeg jobba 2 skift for Orcus, på et lager som heter Ahlsell @ Langhus, fikk jeg rundt 160-170kr i timen. Det var på plukken, altså jeg plukka varer ned fra hyller, hadde ikke truck lappen. 

Du tjener nok enda bedre hvis du jobber 3 skift, hvor du har nattevakter. 

Jeg syns 2skift var greit nok, 0600-1400 ene uken og 1400-2000 andre uken hvis jeg ikke husker helt feil. 

Jeg har en kompis som kjørte truck inne på sjursøya i Oslo, tror det var en ganske chill jobb :) 

Lykke til. 

Lenke til kommentar

Du må vel gjennom en del kursing hvis du vil jobbe offshore? Masse sikkerhetskurs osv.

Det er korrekt.

For å i det hele tatt sette seg i helikopteret på vei ut kreves helseattest for offshorepersonell (tas på en vanlig legetime) og sikkerhetskurs. Sikkerhetskurset tas over 4-5 dager, og koster ca 14-15.000 nok. Koster nok noe mer for en privatperson. Mer info her: https://spider.falcknutec.no/SpiderInt/coursedescinq?language=NO&country=1&coursecode=OBS1055

Lenke til kommentar

Har tenkt på å få meg en utdanning, men ettersom jeg er avhengig av en viss inntekt ettersom jeg har flyttet ut og bor sammen med samboer og våre to hunder så føler jeg det blir litt vanskelig. Er det noe støtte etc jeg har krav på som kan hjelpe meg på veien?

Dette er forferdelig tøft synes jeg og jeg angrer bittert på at jeg ikke fullførte skole slik at jeg nå hadde hatt en utdanning. Hadde aldrig klart meg selv økonomisk sånn som ståa er nå. Litt flaut igrunn:/

Lenke til kommentar

Har om dagen jobb hos flisekompaniet fra 15-18 mandag, onsdag og fredag hvor jeg får 120kr timen og 80% stilling i barnehage hvor jeg jobber fra 08-14 hvor jeg får 124kr timen. Som dere skjønner så er ikke dette å bli rik av!

Selv har jeg ingen utdannelse og lurer på hvilke jobber jeg burde søke på som gir godt timesbetalt/fast?

Butikksjef hos Game Stores Group NUF betaler 154,30 timen, jeg hadde ingen utdannelse, og lite arb. erfaring og jobbet to år, knallbra betalt for så lite utdannelse.

Men hvorfor ikke gå skole? eller starte for deg selv? eller rett og slett bli voksenlærlig, (drittlite betalt, men kan jo ha deltidsjobb en periode i tillegg)?

Lenke til kommentar

Vaskehjelp Offshore tjener 500-600.000 i året, det er jo gode penger :)

Ellers kan du jo finne diverse jobber som går helt/delvis på akkord, og så lenge en jobber hardt og er dyktig, vil jo dette være godt betalte jobber.

Er mye søkere innen jobber i offshore bransjen.

Etter hva jeg har blitt fortalt så har fleste renholdere som blir ansatt nå for tiden relevant erfaring/utdanning/fagbrev.

Lenke til kommentar

Ser det er en del snakk om kurs, lappen for gaffeltruck og what not, men jeg lurer på om ikke NAV er behjelpelig med sånt noe. Du må vel først melde deg som arbeidsledig, og si at du er interessert i sånn type jobb, men jeg lurer på om de ikke dekker både "oppkjøring" for gaffeltruck, vekterkurs m.m. De gjorde i allefall det i "gamle" dager. :!:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...