Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Bærbar fra Multicom, startproblemer

Anbefalte innlegg

Hei, har fått en ny bærbar pc fra Multicom levert idag, og det første som skjer etter bootscreen der hvor du skal ferdig stille installasjonen av win7 er at eg får en feilmelding som sier at pcen ble slått av feil og må restartes for å fullføre installasjon.

Men den samme feilen kommer bare opp igjen når eg trykker OK.

På multicoms hjemmeside står det at for å starte recovery så skal man trykke F8 ved oppstart for å få opp valgmulighet for hvordan du skal starte win7, og der skal man kunne velge "recovery" men ingen sånne valg finnes der for meg.

Og jeg har ikke mottat noe recovery CD med i pakken.

Noen som kan hjelpe meg? :D

Edit: Denne feilen kom første gang eg startet maskinen, da har jeg forhånds ladet den i 2 timer. Denne feilen har ikke kommet pga meg.

Endret av j0llenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått levert med en Win 7 DVD tydeligvis, og skal installere Win 7 selv - da har du selvsagt ikke fått noen recovery CD, og har ikke noen recovery partisjon på harddisken. Win 7 DVD'en er recovery-disken ;)

Det virker som at maskinen ikke restarter på riktig vis. Jeg ville prøvd en gang til med en ren installasjon av Win 7 på en formatert harddisk, og deretter kontaktet Multicom med problemet, hvis det ikke løser seg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Du har fått levert med en Win 7 DVD tydeligvis, og skal installere Win 7 selv - da har du selvsagt ikke fått noen recovery CD, og har ikke noen recovery partisjon på harddisken. Win 7 DVD'en er recovery-disken ;)

Det virker som at maskinen ikke restarter på riktig vis. Jeg ville prøvd en gang til med en ren installasjon av Win 7 på en formatert harddisk, og deretter kontaktet Multicom med problemet, hvis det ikke løser seg.

Tydeligvis så har jeg ikke det, som sagt hadde det lagt med en Win 7 DVD så hadde jeg jo ikke hatt noe problem. Inne på multicom sin side så står det at win 7 home premium blir lagt som en egen partisjon på pc'en, og derfor legges det ikke med noen form for recovery/OEM disk. Derfor har de gjort det sånn at denne skal du kunne starte opp ved å trykke F8 ved oppstart, der kan du velge "Reparer Maskin". Jeg er ikke helt evneveik heller hehe.

Men nok om det, har nå snakket med Multicom, og de beklaget for at de sendte ut en pc uten grundig sjekk , og sender meg en recovery dvd til meg i posten. Får bare smøre meg litt med tålmodighet :p

Hadde eg hatt en win7 dvd liggende hjemme så hadde det fikset seg, siden win 7 keyen er påklistret maskinen, men har bare Vista og Xp disker liggende hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...