djrack Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei, Får til helgen besøk og tenkte jeg skulle lage noe fancy drinker til de som kommer. De liker ikke vin, så da søkte jeg opp andre ting og fant for eksempel cosmopolitan som de selv også ønsket. Jeg kan bare kjøpe opp til 22%, og lurer derfor på om det er noe jeg kan bruke i det utvalget for å lage noe ala cosmo, eller noen andre morsomme drinker? Takk! Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 cosmopolitan får du kjøpt på polet ferdig blandet, sammme med sex on the beach og div andre drinker. de er iallefall under 22%. ellers så kan du kjøpe saft og bruke slik 22% vodka i stedet for vann når du blander ut Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Hei, Får til helgen besøk og tenkte jeg skulle lage noe fancy drinker til de som kommer. De liker ikke vin, så da søkte jeg opp andre ting og fant for eksempel cosmopolitan som de selv også ønsket. Jeg kan bare kjøpe opp til 22%, og lurer derfor på om det er noe jeg kan bruke i det utvalget for å lage noe ala cosmo, eller noen andre morsomme drinker? Takk! Du kan lage en relativt god Cosmopolitan-aktig drink med slik 22% vodka, Passoa og tranebærjuice. - 2/4 Kalinka 22 - 1/4 Passoa - 1/4 Tranebærjuice Kjør oppi litt lime for å få den litt bitre smaken.. Endret 27. august 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Vet at Vinmonopolet selger ferdig mikset Mojito. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 du kan lage noen ganske festlige shots da Hjernesvulst: Litt fersken schapps, baileys, grenadine ha først i fersken i et shotteglass til det er 2/3 fult, så tømmer du forsiktig på baileys til det er nesten fult, så drypper du på litt grenadine, ser ekkelt ut men smaker digg Baby guinnes: 2/3 tia maria 1/3 baileys (i shotteglass såklart) og tia maria først Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Irish Carbomb! Slipp et shot Bailey's oppi en halvliter Guinness og drikk fort. Det smaker sjoklademelk hvis du gjør det riktig, drikke fort, men kan bli skikkelig kvalm hvis det gjøres for sagte. Dette er en super måte å starte et vors på! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 den var ny! må prøves, men hørtes mildt sagt mektig ut! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Å styrte en Guinness er som å styrte et brød. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Å styrte en Guinness er som å styrte et brød. heller som en biffmiddag! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Irish Carbomb! Slipp et shot Bailey's oppi en halvliter Guinness og drikk fort. Det smaker sjoklademelk hvis du gjør det riktig, drikke fort, men kan bli skikkelig kvalm hvis det gjøres for sagte. Dette er en super måte å starte et vors på! Mente den hette "Irsk Ubåt", menmen Ubåt-drinker (samlebetegnelse på shotglass oppi ølglass) er forresten fantastisk heslige, uten unntak. Spesielt Bailey's/Guinness-comboen, og som nevnt er det å styrte en pint Guinness ca det samme som å kjøre et helt brød inn i munnen og forsøke å tygge og svelge det på et halvt minutt. Takke meg til drinker laget på Passoa og brus (i denne kategorien, altså. Vanligvis sverger jeg til whisky og pils) Endret 2. september 2010 av Leo_Khenir 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Irish Carbomb! Slipp et shot Bailey's oppi en halvliter Guinness og drikk fort. Det smaker sjoklademelk hvis du gjør det riktig, drikke fort, men kan bli skikkelig kvalm hvis det gjøres for sagte. Dette er en super måte å starte et vors på! Mente den hette "Irsk Ubåt", menmen Ubåt-drinker (samlebetegnelse på shotglass oppi ølglass) er forresten fantastisk heslige, uten unntak. Spesielt Bailey's/Guinness-comboen, og som nevnt er det å styrte en pint Guinness ca det samme som å kjøre et helt brød inn i munnen og forsøke å tygge og svelge det på et halvt minutt. Takke meg til drinker laget på Passoa og brus (i denne kategorien, altså. Vanligvis sverger jeg til whisky og pils) På engelsk pleier man å kalle det "Carbombs"/"Bombs". er vel ikke noe stort bartender miljø i norge,så vi trenger egne navn... Poenget med Irish Carbomb er at hvis man drikker fort nok er det som å styrte en halvliter sjokomelk, ikke et brød. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Og hva skjer når flertallet av oss styrter en halvliter sjokomelk? Jo, det kommer opp igjen. Yum. Lenke til kommentar
djrack Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Her var det kommet mye fete forslag! Takk, får bruke de neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå