newman221 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei. jakter på ny bærbar til arbeid. Bruk blir Office, AutoCAD-tegning og andre trivielle ting. Etpar krav: 4GB ram høy skjermoppløsning brukbar vekt ok prosessor, men ikke kriminelt kraftig helst et Quadro skjermkort inni der, som f.eks NVS 3100. Litt usikker på den faktiske ytelsen, men avogtil greit med Quadro sammen med AutoCAD. Noen forslag? Har sett litt på Lenovo Thinkpad T510i, modell NTF7VMN eller NTF5KMN (på Amentio) Usikker på om det er beste løsning, da jeg er litt utafor på bedriftssegmentet. Har forresten en ThinkPad T61 idag, rimelig fornøyd med den. Pris helst under 15 lapper. Lenke til kommentar
K_H Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Har ikke tips til spesifikk modell, men jeg er enig i at et quadro skjermkort kan være greit. Ellers er det jo en fordel med stor skjerm når man skal bruke autocad. Har 17" på min laptop, men syns det er noe tull å jobbe med. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Det kommer en ekstern skjerm i tillegg. Går ikke an å jobbe på en bærbar, må ha den koblet til ekstern skjerm, mus og tastatur i tillegg. Helst via docking. Ekstern skjerm blir en 24" med 1920x1200 eller tilsvarende Lenke til kommentar
K_H Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Antok egentlig det ja.. :-) Kjører to ganger 24" jeg. Supert med dual screen når man kjører autocad. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Sikkert fint med dual screen ja. Pleier å gjøre det jeg også, men da med bærbar på docking og ekstern skjerm. Mail, firefox, Wimp, explorers på bærbar-skjerm, og autocad på den store. Men nå trenger jeg altså ny bærbar, og lurer da fælt på hvilken maskin bedriftsgjengen der ute bruker. Stabilitet, ytelse, pålitelighet - det er nøkkelord. Og ikke altfor heftig prislapp, må passe budsjettet. Sånn delvis Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Lenovo Thinkpad's er alltid et godt valg. T eller W-serien. Solide maskiner. Av andre fabrikanter som kommer levert med Quadro/FirePro-kort, må du se på bedriftsmodellene til HP og Dell. Altså HP Elitebook eller Dell Precision. Men slike maskiner, beregnet på "proffer", kommer alltid med en prislapp som kan synes høy for det man får av ytelse. Prismessig kommer de Thinkpad'ene du nevner faktisk bra ut, men det er selvsagt på bekostning av noe - i disse tilfellene er det først og fremst prosessorkraft det er spart på. De maskinene som har Core i7 prosessor (sammen med Quadro 880M, f.eks.), ligger rundt 17-18-19 tusen. Endret 26. august 2010 av thomit Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 har ikke behov for enorm datakraft. Fakturerer pr time, hehe Skal man kjøre tunge beregninger og slikt, får jeg bruke stasjonær kraftplugg istedet. Takk for bekreftelsen på at Lenovo fortsatt leverer gode varer. Har vært fornøyd med T61 (med unntak av batterikapasitet, hehe). Så da blir det vel en T510, virker som et godt kompromiss mellom pris og ytelse. Også er den ikke altfor stor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå