Gå til innhold

Mulig Kompatibel mellom AP og Ruter.

Anbefalte innlegg

Heisann, har nylig kjøpt meg en D-Link DWL-2100AP. Har prøvd å sette opp denne med hoved ruteren vår som er en D-link DIR-615 B2, som jeg mistenker ikke er kompatibel med Access pointen. Jeg får tilgang til Access pointen på nettverket men får ingen adgang til internett når jeg er tilkoplet til AP, får bare opp limited connectivity.

Derfor lurte jeg på om noen kunne ha hjulpet meg med dette, om det i hele tatt er kompatibel med ruteren. Kjører også windows 7 ( 64) bit om det har noe å si.

Hjertelig takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du bør gjøre her er og la hoverouter dele ut IP-adresser, og fjerne denne funksjonen på aksesspunktet. På denne måten blir det enklere for deg å administrere porter osv. Mulig det er en funksjon som heter DHCP-forwarding.

Du må også konfigurere aksesspunktet slik at den får IP fra hovedrouteren.

Er usikker på rett måte å gjøre dette på når det gjelder D-Link, bruk manualen.

Eventuelt om det er en Quick Guide.

Lenke til kommentar

Oh alright, var bare å få til det da. Tusen takk for svar! er det noen der ute som har litt mer erfaring med d-link rutere/ap som kunne ha prøvd å veilede meg? sånn ser det ut på ruter konfigurasjonen ( bilde 1 ) og AP ( bilde 2 ) om dere kunne ha veildet meg fra her.

post-52673-1282834896,1152_thumb.jpg

post-52673-1282834902,3946_thumb.jpg

Endret av arian
Lenke til kommentar

Bort i et hus med to etasjer, så har vi en hybel der vi prøver å få forsterke styrken på signalene. Siden ruteren står i andre etasje, og har en god avstand til hybelen er signalene relativt svak, så da tipper jeg den skal sette's opp som en repeater? har null peiling på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...