Gå til innhold

Denon AVR 1911 og XBOX 360

Anbefalte innlegg

Har en Avr 1911 forsterker som jeg bruker sammen med XBOX og PS3. På PS3 så fungerer alt helt perfekt, men når jeg skal spille på XBOX så vil den ikke spille av i Dolby Digital 5.1, den spiller av i Dolby Pro logic. Hvordan får jeg forsterkeren til å spille av rett signal? veldig irriterende da det egentlig skal være Dolby D 5.1 og ikke simulert DD !.. noen som har noe svar på dette eller som kanskje har det samme problmet?

Takker for all hjelp jeg kan få;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Avr 1911 forsterker som jeg bruker sammen med XBOX og PS3. På PS3 så fungerer alt helt perfekt, men når jeg skal spille på XBOX så vil den ikke spille av i Dolby Digital 5.1, den spiller av i Dolby Pro logic. Hvordan får jeg forsterkeren til å spille av rett signal? veldig irriterende da det egentlig skal være Dolby D 5.1 og ikke simulert DD !.. noen som har noe svar på dette eller som kanskje har det samme problmet?

Takker for all hjelp jeg kan få;)

Du må velge at du skal sende ut Dolby Digital på Xbox'en under System Settings i hvert fall. Det funker fint på min Denon 4810 koblet til med HDMI. Hvordan har du kobla Xbox'en til recieveren?

Lenke til kommentar

Det er litt rart fordi jeg gjort alt riktig men instillinger. koblet med HDMI fra xbox til forsterker. På xboxen er den satt til dolby digital. Men her om dagen fant jeg ut at hvis jeg går inn på systemsetting på xboxen å velger først stereo også dolby digital så fungerer det, men dette må jeg gjøre hver gang jeg starter og sånn skal det jo ikke være... Mulig jeg må sku på sånn "Remember Surround" greier i forsterkeren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...