Gå til innhold

Denne skal drive 18 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskningselementet i dette?

 

Er ikke så sikker på at penger fra statsbudsjettet bør gå til dette fremfor å pusse opp falleferdige barneskoler.

 

Mimir er et prosjekt ved Infomedia hvor målet er å bygge en stor videovegg bestående av 18 fullHD-skjermer satt sammen til ett bilde med ~38 megapiksler.
Noe tynt.... Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eyefinity-versjonen av f.eks. 5870 (mener 5970 har det også) har seks utganger, så 6 utganger * 4 kort = 24 skjermer.

 

 

Edit: Lol, lurt å oppdatere før man poster. :wee:

 

5970 er jeg 100% sikekr på at har det, og nå vet jeg at 5870 har det. Men trodde man trengte den ekstra kjernen til 5970 for å klare 6 skjermer per kort, men tydelighvis ikke.

Lenke til kommentar

Skattebetalernes penger er alltid et sårt punkt.

 

Særlig innenfor skoleverket hvor spesielt barne og ungdomsskoler har slitt voldsomt siste 30-40 år ift. økonomi, bemanning osv.

 

Men jeg må si at jeg ikke liker å kritisere slikt som dette og det er ikke instituttets feil at andre skoler ikke får pengene de trenger til det basale. Dette med skole og penger i Norge er bare en tørr høysåte med fyrstikker til.

 

Prosjektet må være sabla morsomt å jobbe med, så stå på :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fem T-profiler og to L-profiler legges på et flatt underlag med en skjermbredde mellom hver. Skjermene er på forhånd strippet for plastikk, slik at innramingen blir så liten som mulig.

 

 

 

Det er normale skjermer, som er strippet.

 

Skjønner ikke poenget med å bruke en mac som kabinett, hadde kostet dem mye mindre å bare kjøpe noe generisk og greit.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Hvilke skjermer er brukt? Kunne vært interessant å vite modellnummer osv.

 

Flatskjermer varer som sagt ikke evig og den interne strømforsyningen (kretskort) er ofte det svakeste punktet og kan ryke ofte om man er uheldig.

 

Hva er planen når en skjerm her og der ryker? Blir da hele "panelet" uvirksomt i lengre tid?

Lenke til kommentar

Ikke hørt om noen kjente svakheter ved de skjermene.

 

Mr A.:

Jeg tenkte ikke på tilgjengelighet av hardware, men hvordan de har tenkt servicevennlighet ift. konstruksjonen. Er det påtenkt eller vil bli unødvendig komplisert og føre til at panelet står uvirksomt i lang tid?

 

 

En annen ting er at de må jo lage/sveise opp en større rammekonstruksjon/rigg som skal stabilisere og avstive hele denne sammenskruingen. Man kan ikke la skjermene eller disse aluminiumsprofilene være avstivingen. Slik som det er vist her:

post-38451-1282843123,1294_thumb.jpg

Da blir dette dyr morro. Dog er ikke jeg noen fagmann.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...