iver89 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Går det ann å lage en slags IR signal videresender? Når jeg (eller familien min da) låner projektoren til jobben bruker vi den i rommet ved siden av TVen og DVD spilleren pga plassproblemer. Det som da er litt irriterende er det at for å kunne bruke fjernkontrollen må man hele tiden gå inn i det andre rommet. Det jeg tenkte på da var at man kanksje kunne legge en mottaker et eller annet sted, som så sender signalet videre med ledninger, gjennom veggen og til en sender som sender signalet mot DVD, VHS spilleren og TVen. Er dette mulig å gjennomføre på en billig og enkel måte? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Speil ja, hadde sikkert gått det. Men så tenkte jeg en liksom mer proff løsning da, hvor feks dørene kan være lukket mellom rommene. Lenke til kommentar
Geggi1 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Mener å ha sett noe lignende i en eller annen HIFI sjappe. Eller sammen med en trådløs videosender. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 vist du leier inn to jordbærplukkere så kan de fint gjøre jobben. F.eks. Vist han ene står i rommet i lag med deg så sier du til han hva fjernkontrollen skal gjøre så roper han det til den andre jordbærplukkeren som står i rommet med fjernkontrollen og endrer. Genialt ? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 blikke så veldig billi da, selv om det er jordbærplukkere Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 nåå si ikke det. Du kan evt. lære opp en isbjørn eller ett ant dyr til og gå og skifte kanal. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 IR-repeater er ingen uvanlighet, men det er hovedsaklig en boks med infrarød inn- og utgang i samme enhet. Vet ikke riktig hvordan det kan modifiseres til å fungere mellom to rom. Det blir vel rimelig dyrt også... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...bad92b44f20a082 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Fant noe her: http://www.epanorama.net/documents/ir/irremote.html http://www.nysaes.cornell.edu/cc/staff/poo...s/irrepeat.html Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Så, da blir det vel en av disse to da: eller Nr. 1 ser jo ut til å ha minst komponenter, så da blir det nok den. Stikker på elfa i morgen og kjøper alt, sammen med noe annet stash jeg har lyst på. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 vet at dette kalles dumping, men jeg glemte å stille et siste spørsmål, gjør vel ingeting det vel er det samme hvilken mottaker jeg velger bare den takler 38kHz, ikke sant? for jeg har et par liggende her, fra gamle TVer, CD-spillere og slikt... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 De selger IR signal "videresender" hos Clas Ohlson og andre jallar butiker for et par lapper.. =) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 så har jeg jo ikke tenkt å bruke mange penger på dette da, som kanskje nevnt et par ganger tidligere. om den ir mottakeren er som jeg har spurt om, finner jeg alt unntatt NE555 ICen her hjemme Lenke til kommentar
Lars-J Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Elfa har NE555 til 3,50. Ellers har eg bygd denne, og den fungerer fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå