nomore Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Hei, Er såpass lenge siden eg har jobbet med hardware nå at det er flaks eg har funnet deler som passer sammen Eg har satt sammen følgende handlekurv: https://prisguiden.no/profil/lister/117873 Det som er formålet er å oppgradere en Intel P4 2.5GHz maskin med 256MB minne. Den er treg, og må derfor oppgraderes. Har resten som trengs(kabinett, DVD, harddisk og OS), men må samtidig oppgradere PSU'en. Bruksområdet er programmering/utvikling(C/C++, C#, PHP, webdesign), enkel videoredigering(enkel som i å digitalisere, ingen effekter eller editering), nett, e-post, virtualisering av testmaskiner(for testing, mao blir disse startet, testet og så slått av) og to spill: RealFlight G4(RC flysimulator) og Microsoft FlightSim X. Sitter i tillegg på tre skjermer, så skjermkortet skal bruke VGA og DVI på to hovedskjermer samt et tilleggs PCI kort som skal på en tredje skjerm med VGA. Formålet med å velge et hovedkort med 2x PCI-E og mulighet for Crossfire var muligheten til å investere i to Crossfire skjermkort senere OM eg skulle få behov for det(i forhold til de to spillene). Innspill? Endret 26. august 2010 av nomore Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Hoppet i det og kjøpte følgende: - Kabinett: Fractal Design R2(sannsynligvis hjelper dette på støynivået) - PSU: Chieftec A-135 650W - HK: MSI 770-G45 Socket-AM3 DDR3 - CPU: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz - RAM: Kingston HyperX 4GB CL7 - Skjermkort: ASUS GeForce GT220 1G PhysX Cuda Totalt kr 5127,-. Håper dette var litt overkill av bruksområdet så eg blir fornøyd Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Må skifte til Ati GFX til CF (gt220 passe ikke) eller hvis du velge HK med integert GFX (Chipset 785G), kan du koble 4 skjæmer med 1 PCIE Ati kort 2 til HK 2 til PCIE Ati kort Endret 28. august 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå