Gå til innhold

Reklamasjon batteri dell

Goldruin

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en dell som allerede har brukt opp ett batteri. Da fikk jeg beskjed om at at garantien var gått ut, sa jeg reklamasjon, og fikk ett nytt batteri noen dager senere på døren.

Nå er det nye batteriet gått til helvete så jeg ringte inn og fikk igjen beskjed om at garantien var ute. Reklamasjon sa jeg, og han fortalte at det nye batteriets reklamasjonstid var annerledes.

Han var svensk så jeg fikk ikke med meg alt han sa. Enten var det dette:

1 Det andre batteriet har kun 90 dagers reklamasjonsrett. Derav det første har 2.5 år.

eller

2 Man har reklamasjonsrett på 2,5 år. Dvs at summen av levetid til batterie(ne) skal minst leve i 2,5 år. Altså at ikke hvert av batteriene skal få en ny reklamasjonstid på 2,5 år når de byttes ut.

Noen som kjenner til reglene rundt dette?

Mulig dette er feil forum men fant ingen steder med noe spesifikk juridisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell har vel veldig generøse regler for bytte av batterier kontra mange andre produsenter som har under 12mnd.

Regler rundt bytte av batterier har blitt tatt opp her ved flere anledninger og noen konklusjon har vel egentlig ikke kommet da produsentene har forskjellige rutiner på dette.

En liten ledetråd skal visstnok være en uttalelse fra Sintef som har sagt at 1 år er forventet levetid på batterier til laptopper.

Hvor denne informasjonen ligger kan jeg desverre ikke svare for.

Lenke til kommentar

Spesiell sak det her, og vanskelig å si noe konkret.

Du hadde 2 års reklamasjonsrett på det første batteriet, det er greit nok. Men jeg er usikker på om du får fornyet reklamasjonsretten når du får et nytt batteri, eller om du beholder 2års reklamasjonsretten fra pc'ens kjøpsdato.

Er det mer enn 2 år siden du kjøpte PC'en tror jeg ikke du har en spesielt god sak ihvertfall.

Lenke til kommentar

ja ok. Spørsmålet er som du sier, får jeg egen reklamasjonsrett på det nye batteriet? Hvis loven tilsier noe annet gidder jeg ikke å krangle, men hvis jeg har en lovfestet rett til det hadde vært greit å vite.

At forskjellige produsenter kommer med 12 mnd som blir nevnt høres rart ut. Skal ikke reklamasjonstiden på batterier være lik for alle merker?

Jeg vet ihvertfall at å kjøpe garanti hos dell er tull. De prøver alltid å fortelle deg at garantien er utløpt. Da er det bare å vise til reklamasjonsretten også har du posten på døren dagen etter.

Men uansett er det ikke meningen å virke negativ ovenfor Dell. De har en heeeelt drøyt bra kundeservice!! Det skal de ha!

Endret av Goldruin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...