JonThomas Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hei! Er helt i nybegynner fasen når det gjelder musikk og data. Har en Fender stratocaster og en brukbar pc( minus lydkort, som er innebygget på hk). Først og fremst. Hva trenger jeg for å koble gitaren mot pc`n? Og hva slags software (bra musikkprogram) kan anbefales? Kan jeg bruke et dataprogram til evnt å mixe det jeg spiller på gitar, for så å kjøre lyden ut igjen til forsterker?? Altså bruke pc som mixer? Veldig takknemlig for alle svar som måtte komme. Mvh Jon Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Dette er dekket ca. 19274 ganger tidligere, men her kommer det en gang til: 1. Tilkobling av gitar til PC Kan enten skje ved oppmic'ing av forsterker eller via en såkalt amp.simulator. Det er ikke anbefalt å koble gitaren rett i kortet (det høres ikke bra ut). Du vil også trenge et relativt godt lydkort. Anbefaler å ditche Creative, og se etter M-Audio (f.eks Audiophile 2496)og Terratec (f.eks. 6Fire) produkter . 2. Programvare Her er det mange alternativer. Produkter du kan sjekke ut er Sonar, HomeStudio 2002, Guitar Tracks 2 eller Pro Cubase SL, Cubase SX, Cubasis VST, Samplitube, Logic Audio (for mac), etc. Linker er: www.cakewalk.com og www.steinberg.net Selv bruker jeg Sonar 2.2 og er meget fornøyd med det. 3. Mixing Jepp, dette kan ethvert av de overstående programmer gjøre. Lenke til kommentar
JonThomas Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Takker moskus. Beklager at jeg ikke undersøkte litt mer på sidene før jeg stillte spørsmål. Dette kan bli moro når feriepenga kommer! Jon Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Sjekk ut Line6 Guitarport - du plugger gitaren rett i den, og Guitarporten i en USB-port. En annen teknikk er beskrevet her, men jeg vet ikke hvor godt det fungerer. Lenke til kommentar
JonThomas Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Line 6 greia virker jo genial. Noen som har prøvd den og har gode erfaringer? Er den å få kjøpt i Norge? Takk for gode tips Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Den selges i musikkinstrumentbutikker stort sett overalt, den er genial ja, veldig bra lyd i den, mange forsterkere den modellerer osv. Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå