auto82 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Hei! takker for svar om noen vet grunnen til at ikkje utgang\port 3 fungerer mot internett. saken er at routeren er satt opp med next-tv og med de konfigurasjonene den trenger vet eg at port 4 er låst til tv-tuner og nødvendigvis ikkje skal virke når man kobler pc til. men etter det eg kan huske gjaldt det bare port 4 og ikkje de 3 andre portene. derfor lurte eg på om det var noen som har sett på saken før. Er det mulig å benytte seg av port 3 for å koble seg til internett? grunn er at vi har flere maskiner i et kollektiv, og grunnet ustabilt trådløst nett gjør at vi kobler 3 maskiner til kabel og resten trådløst. men det viser seg nå at der er bare port 1 og 2 som fungerer med tp-kabel. har det seg slik at next-tv stjeler 2 porter?? kan også nevnes at man får tilkobling til lokal nett via port 3 og 4 men man kommer ikkje inn på router for å administrere eller tilkobling til internett. mvh helge Endret 25. august 2010 av auto82 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hei! Jeg kan bruke alle 3 portene til internett. Så det skal være kun port4 som er låst til TV`en. Selv er jeg veldig fornøyd med løsningen, fungerer strålende her Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Port 3 er reservert til IP tlf fra NGT når du har IP TV, selv om du ikke har IP tlf. Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 takker for svarene da slipper eg å dille mer med saken, får kjøpe en hub. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå