Gå til innhold

Sapphire 9800PRO Atlantis 128MB?

Anbefalte innlegg

Heisan...

Jeg skal sannsynligvis bytte skjermkortet mitt med et Saphire 9800PRO Atlantis 128MB... Eg har nå et geforce 4 MX420...(Er ikke særlig fornøyd for å si det sånn)

Så her kommer mine spm;

-Er dette kortet verdt å kjøpet?

-Trenger eg noen ekstra komponenter?Vifte eller noe slik...

-Fungere kortet med alle hovedkortene?

Håper på masse svar, fordi dette er viktig, gjerne med mer info hvis mulig ;)

Takker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er sikkert fætt det kortet... men når jeg først skulle få me et slikt ville jeg gått for ett me 256mb ram for å se litt inni framtiden..er det mye dyrere?

Så nettop en test av to like kort et med 128 og et med 256 det fantes ikke ytelses forskjell for du kørte med en oppløsning på over 1600x1200 og selv da var den liten så å betale mellom 1000-1500 for det er bortkastet

Lenke til kommentar
Som jeg også har sakt tidligere -- disse kortene krever kraftig kjøling. Det er bare Hercules som har engasjert seg på dette området.

Krever kraftig kjøling? Så det betyr at eg må kjøpe ekstra komponenter??

Eller??? Kossen virker det egentlig??? :-?

Trenger svar!!!

Lenke til kommentar
Det skal vel ikke være noe forskjell på Sapphire sitt og Hercules sitt?

Pussig at det ihvertfall er så stor prisforskjell på de to kortene.

Stor prisforskjell :o :o hos komplett er forskjellen 182.- og da får du en bedre kjøling

:o Whops. Der dreit jeg på draget igjen. Må ha blingset.

Lenke til kommentar

Spar pengene dine og kjøp deg ett Radeon 9100 [64MB]

Ett radeon 9100 er ett radeon 8500 kort som har byttet navn...

Radeon 9100 yter ca dobblet så bra som ett Geforce 4 MX 420 og koster deg kun kr 591 på http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Ja det skulle holde med dobbelt ytelse til spilla dine ;)

ja siden du har ett MX kort fra før av så regne jeg med att du har en "lavbudskjettsmaskin"...

PS: Har selv radeon 9100 på min AMD XP 1600 og er meget godt fornøyd...

Full rulle i spilla mine :)

Lenke til kommentar
ja siden du har ett MX kort fra før av så regne jeg med att du har en "lavbudskjettsmaskin"...

lol.... Slik ser pcen min;

AMD Athlon XP 1800+

1,53 GHZ

512 MB RAM

4,1 digital fra creative

MSI kort

Dette er ikke akkuratt en lavbudskjettsmaskin...tror eg :D:D

Er vel fornøyd.. det eneste prob er skjermkortet mitt...

Men jeg ska bytte med et sapphire Radeon 9800 pro Atlantis, tenkte eg..

Lenke til kommentar

er det slik at hvis du kjøper en high end maskin, så er den high end hele tiden, eller blir den dynamisk rata :lol:

uansett, det ser jeg på som en ganske midt på treet maskin...ikke helt utdatert enda, med tanke på MB ram, litt gammel CPU, men på ingen måter utdatert

(å si til mannen at han skal kjøpe et radeon 9100 er helt teit imho. anbefal da iallefall et radeon 9500 pro, eller er radeon 9700! 9100 er IKKE dobbelt så bra som MX420!)

hvis du har penga til det, bare kjøp radeon 9800 pro, men jeg ville iallefall ikke lagt i så mye penger at jeg hadde hatt gidda å kjøpe hercules...den eneste grunnen til at de er dyrere er fordi Hercules vel er den eneste som lager selve kortet selv, resten av merkene kjøper vel bare inn ATi kort, som de stikker sin egen kjøler på, eller rett og slett bruker ATi sin referanse kjøler... hey if it's good enough for ATi engineers, it's good enough for you...hvis du forstår...

men jeg tror heller jeg hadde kjøpt et radeon 9700 pro eller no, det er langt billigere, og ytelsen er ikke sååå mye mindre...men heck, if you got the dough, go for it! ;)

Lenke til kommentar

Da har eg bestemt meg.. det blir Sapphire Radeon 9800 pro Atlantis..

Ingenting mer eg burde vite? Anngående varme? Må eg kjøpe ekstra vifte... blir det ikke for varmt i kabinett? Eller bør eg ikke gjør d? Kankje det er allredde installert på kortet??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...