Gå til innhold

Kjøp av gaming pc - ca. 15k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at de er ca. like gode, men jeg kjenner meg selv såpass godt at hvis jeg ender opp med 460 GTX SLi, som jeg tror takket være dere :), så går jeg nok for 1 gb. Jeg liker å ha det beste (innenfor prisen jeg er villig til å betale).

Hvordan tror dere at GTX 460 SLi vil holde seg? Hvor lenge blir det til før jeg må bytte ut de? Er det best kortsiktig, men kanskje bedre å gå for 5870 nå og kjøre det i CF senere eller muligens kjøpe et kort fra 6-serien som kommer?

Jeg setter stor pris på hjelpen dere har gitt meg. Utrolig kjekt!

Lenke til kommentar

Jeg ville garantert gått for 1GB versjonen da denne yter en god del bedre, også i SLi

Nei, 5870 i CF er ikke nevneverdig bedre enn 460 GTX i SLi, grunnet SLi scaling, så 460 GTX 1GB i SLi er garantert et knall kjøp.

Jeg anbefaler MSI Cyclone, Gainward Goes Like Hell, og Palit Sonic Platinum versjonenene av 460 GTX 1GB

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Lønn burde komme i dag eller i morgen, så da blir det kjøpt. Har byttet ut i7 930 med 950, da 950 ble satt ned ca. 50% i pris i går, så det var kjekt.

Jeg har dog sett gjennom lista igjen og stussa litt over en ting som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Ram jeg skal ha kan dere se her. Det står at hovedkortet bare støtter 1066 og 1333 mhz minne. Min ram er på 1600 mhz. Det betyr at jeg kjøper et hovedkort som ikke utnytter rammen fullt ut, så jeg burde enten bytte ram eller hovedkort for å få full ytelse?

Endret av Xenphon
Lenke til kommentar

Godt å høre.

Jeg linka til dustin, men fant ut at det HK er billigere både på komplett og netshop. Siden jeg skal kjøpe noen ting til fra netshop, så kjøper jeg det derifra.

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2352259

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2480684

Er det forresten noe forskjell mellom disse to cpuene? Begge er i7 950, men den ene koster noen kroner mer.

Mitt siste spørsmål til dere. Har vært toppers å få hjelp. Utrolig kjekt. Hvis noen bor i Trondheim og vil "supervise" når jeg bygger så spanderer jeg øl :p

Endret av Xenphon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...